Vučić otvorio deonicu Moravskog koridora: "Za samo godinu i po dana otvorićemo auto-put do Koševa"

Vreme čitanja: oko 6 min.

To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom

Printskrin: Tanjug

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.

- Ovaj autoput će obezbediti širenje industrijskih zona i dolazak novih investitora - istakao je Vučić.

Pre četiri godine, Vučić je izjavio da ovaj put spaja srce Srbije.

- Ovaj put je put koji spaja zapad i istok Srbije. Očas posla ste u Nišu, sad će biti potrebno dva i po sata. Ovde računate na širi region Kragujevca, čitavu Aleksandrovačku župu, ceo Rasinski okrug, dobar deo Raškog okruga - dodao je predsednik.

On je ukazao i na dalje investicije koje očekuju Kruševac.

- Kruševac uskoro dobija Fakultet političkih nauka i za glumu i još jednu tekstilnu fabriku, koja će do 500 ljudi zaposliti. Ostalo je još da uložimo u turizam.

Inače, Moravski koridor postaće prva "pametna" saobraćajnica u Srbiji.

- Sve informacije koje su vam potrebne, moći ćete da dobijete. Dobijaćete informacije o zastojima, vremenskim prilikama i imaćete bežični internet duž puta.

Od Preljine do Pojata biće potrebno nešto manje od sat vremena, ali realno 45 minuta. Kada se završi put do Požege, do Niša neće biti potrebno više od dva sata i 15 minuta, dodaje Vučić.

Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa autoputem.

- Ova godina će biti baš ozbiljna zbog puteva - istakla je premijerka Srbije Ana Brnabić.

Zvanično obraćanje

Predsednik za infrastruktiru kompanije Behtel, koja je jedan od izvođača radova na Moravskom koridoru Šon Keni rekao je da je ovo prvi temeljni deo puta koji će da otvori mnoge prilike za region i da dovede do njegovog privrednog rasta.

- Srećan sam što sam ovde i što otvaramo deonicu Pojate-Makrešane. Ovo je izuzetno uspešno poduhvat koji je ostvario kreativan tim, a polovina tog kreativnog tima od 3.770 ljudi koji ovde rade za nas su ljudi iz Srbije - naveo je Keni.

Dodao je i da su 90 odsto podugovarača Behtela srpske firme i da je 98 odsto svog materijala uloženog u izgradnju proizvedeno u Srbiji.

Ocenio je da se tako pruža podrška građevinskoj industriji Srbije te da se uz izgradnju auto-puta radi i na jačanju sistema od poplava, što je od velike pomoći i poljoprivredi i stanovništvu.

- Srećna sam da pre kraja mog mandata vidim kako je vizija postala stvarnost. Čestitam partnerima za odličan posao. Ovo je prvi autoput u Evropi finansiran od strane Britanske agencije. Nadam se da će ovaj koridor biti samo početak saradnje. Moravski koridor će spojiti jug i zapad Srbije i važan je simbol partnerstva i saradnje, čestitam svima - rekla je ambasadorka Velike Britanije u Srbiji Šan Meklaud.

Printskrin: Tanjug

Nakon britanske ambasadorke obratio se predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je rekao da izgradnja Moravskog koridora nije mala stvar.

- Ljudi će osetiti i kroz nove investicije i kroz novu industrijsku zonu u Ćićevcu i Kruševcu, novi naučno tehnološki park, da će ovaj koridor da koriste svi ljudi iz Beograda da stignu u turistička mesta. Dokazujemo da možemo da gradimo i u teškim vremenima.

- Za samo godinu i po dana, malo kraće, otvorićemo autoput do Koševa, još 10-11 kilometara, a do kraja 2024. otvorićemo Čačak - Kraljevo, Preljina - Adrani autoput.

- Ovo je najširi autoput koji imamo u Srbiji, projektovan je na brzinu do 130 kilometara na čas. Predviđena je ukupna izgradnja 117 velikih građevinskih objekata, od toga 63 mosta, 25 podvožnjaka i 29 nadvožnjaka. Posebno sam srećan zbog obalo-utvrda i nasipa i koje ćemo još uraditi da zaštitimo ljude od poplava - dodao je Vučić.

Predsednik je istakao i da do kraja godine ljudi mogu da očekuju veće plate i penzije.

U narednih šest sati biće otvoren auto-put za saobraćaj, istakao je Vučić.

"Srbija nikada nije bila toliko likvidna"

Vučić je tokom obilaska Moravskog koridora istakao da Srbija ima na računu 4,35 milijardi evra i da nikada u istoriji nije bila toliko likvidna.

Dodao je da je juče, poslednjeg radnog dana aprila, došao drugi deo izvoznog i uvoznog PDV-a i deo poreza i da su očekivali 16,3 milijardi, a dobili 18 milijardi.

- Prihodi su dobri, deficit mnogo manji nego što smo očekivali. Imamo 4,35 milijardi evra na računu, zemlje naše veličine takvu likvidnost nemaju često, a mi nikada nismo imali takvu likvidnost - poručio je Vučić.

On je istakao da svuda u Evropi i svetu postoji problem i da je MMF smanjio prognozu za ceo svet za stope rasta sa 2,9 na 2,8 i, kako je rekao, smanjivaće se još, jer je tek april.

- Evrozona je sa 0,9 na 0,8. Kada nema rasta nema povećanja plata i penzija i kod nas će se osetiti. Zato pravimo infrastrukturne projekte da bi osigurali rast. Kada skoče kamatne stope, niko neće da uzima kredite za stanove, čekaće. Inflacija je sve uništila. Prerađivačka industrija dobro ide, poljoprvreda ne može lošije nego što je bila prošle, problem je inflacija i to svuda smanjuje stopu rasta pa i kod nas - upozorio je predsednik Srbije.

Istakao je da rast Srbije za prva tri meseca od 0,7 nije loš i bolji je nego što su očekivali, a to je od 0 do minus 0,2 odsto.

- Mi se nadamo da možemo da idemo na 2,5, a Evrozona ide na 0,8, to znači da ubrzano pristižemo, zato moramo da gradimo i gradimo, bar ono što država kontroliše da obezbedimo rast. Sve ostalo je za nas propast. Zato gradimo auto-puteve, i nije pitanje da li je dobio auto-put Kruševac ili neki drugi grad, već je to pitanje za celu Srbiju. Biti ili ne biti za sve nas - poručio je Vučić.

"Pametna" saobraćajnica

To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom.

Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih autoputeva za ukupno 1,6 metara.

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine. Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd - Niš i autoputem "Miloš Veliki".

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Saobraćajnica će biti prvi domaći digitalni autoput.

(Telegraf Biznis)