EU zabranjuje benzince i dizelaše do 2035. godine: Zemlja Fijata, Ferarija i Alfe zabrinuta
Italija, domovina Fiata, Ferrarija i Alfa Romea jedna je od predvodnica pobunjenih zemalja protiv predloga Evropske komisije
Sever Italije, srce evropske automobilske industrije, zabrinut je što će nakon 2035. godine biti zabranjena prodaja automobila koji idu na benzin i dizel, jer hiljade radnih mesta zavise od proizvodnje motora s unutrašnjim sagorevanjem.
Intenzivan miris goriva oseća se u Lingottu, južnom kvartu Torina. Snažni, prodorni zvuk motora pojačava utisak za posetioce tamošnjeg muzeja automobila.
- Odluka o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel je prenaglo donesena, previše se žuri s tim - kaže 36-godišnji Fabrizio Iuliano, vodič u ovom muzeju, u razgovoru za Hinu, prenosi Telegram.hr.
Iuliano, rođen u Torinu, smatra da prelaz mora biti postupan kako bi se industrija prilagodila, a da bi Evropska unija trebalo da dozvoli motore na sintetička ili e-goriva. Sintetička goriva proizvode se iz čistog vodonika i ugljen-dioksida koji se uzima iz atmosfere. Ta se goriva mogu koristiti u današnjim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Italija, domovina Fiata, Ferrarija i Alfa Romea jedna je od predvodnica pobunjenih zemalja protiv predloga Evropske komisije, zajedno s Nemačkom, Poljskom, Češkom, Slovačkom, Rumunijom i Bugarskom. EU želi da 2050. uopće ne bude ispuštanja štetnog ugljen-dioksida, pa bi svi automobili trebalo da budu električni.
Fudbaleri torinskog velikana Juventusa obučeni su u crno-bele dresove s natpisom “Jeep”, vozila koje se sklapa u Italiji. Na ulicama Torina najčešći automobil je Fiat. Oni izlaze iz pogona Mirafiori, smeštenog na jugozapadu grada, gde radi oko 20.000 ljudi.
Torinski gradonačelnik Stefano Lo Russo boji se da će mnogi od tih ljudi izgubiti posao ako se automobili kakve sada sklapaju ne budu smeli prodavati. U proizvodnji budućih električnih automobila ne koristi se toliko delova, pa je potreba za radom manja.
Lo Russo se stoga sastao u martu s Fransom Timmermansom, potpredsednikom Evropske komisije.
- Razgovarali smo o tome kako će promena automobilskog motora uticati na ovo područje - rekao je Lo Russo nakon sastanka.
- Zatražio sam od Evropske komisije da ovu tranziciju poprati odgovarajućim alatima, jer će biti posledica za proizvodni sektor - dodao je.
Ovo nije prva tranzicija industrije u Evropi, jer je ranije slična sudbina zahvatila tekstilnu industriju, brodogradnju i proizvodnju čelika.
- Kompanije i regije će morati da prekvalifikuju radnike za druge poslove, a na raspolaganju su im EU fondovi iz kojih će moći povlačiti novac u tu svrhu - kaže Ferreira u torinskoj hali gde su se nekada popravljali vozovi, a gde se danas nalaze minijaturne kancelarije visokotehnoloških kompanija.
Evropska komisija će do jeseni objaviti novu uredbu o vozilima u EU. Automobile proizvedene nakon 2035. godine moći će da pokreće samo “ugljenično neutralna goriva”, ali zbog insistiranja Nemačke i Italije u tu kategoriju će biti uvrštena sintetička ili e-goriva. Izgaranjem takvih goriva oslobađa se ugljen-dioksid koji je već uzet iz atmosfere, pa navodno ne doprinosi povećanju emisija ugljen-dioksida.
(Telegraf Biznis)