Prodaja lisnatog testa, pavlake i vina skočila tokom krunisanja kralja Čarlsa: Dobra vest usred inflacije

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ljudi su maksimalno iskoristili dodatni praznični dan, sa dodatnih 218 miliona funti koji su prošli kroz kase tokom nedelje krunisanja

Foto: Shutterstock

Za praćenje krunisanje kralja Čarlsa, građani su najviše kupovali vino, pavlaku i lisnato testo, jer je prodaja ovih proizvoda drastično skočila tih dana.

Istraživačka kompanija Kantar rekla je da to pokazuje da su ljudi želeli da u svojim domovima uhvate duh krunisnaja pravljenjem zvaničnog kiša koji je služen zvanicama na ovom prestižnom dogašaju.

Kancelar Džeremi Hant sastaje se danas sa proizvođačima hrane kako bi razgovarali o ceni hrane i potražili načine za ublažavanje pritiska na domaćinstva, piše BBC.

Frejzer Mekevit, šef maloprodaje i uvida potrošača u Kantar, rekao je da je pad cena prehrambenih proizvoda "bez sumnje dobrodošla vest za kupce, ali je i dalje inflacija neverovatno visoka".

Rastuće cene hrane pomažu u podsticanju tvrdoglavo visoke inflacije, koja je u martu dostigla 10,1 odsto. Očekuje se da će najnoviji zvanični podaci u sredu pokazati da je inflacija pala tokom aprila.

Uprkos pritiscima cena, ljudi su ovog meseca maksimalno iskoristili dodatni praznični dan, pokazuje Kantarovo istraživanje, sa dodatnih 218 miliona funti koji su prošli kroz kase tokom nedelje krunisanja.

Penušava i mirna vina bila su popularna u korpama tih dana, sa rastom prodaje za 129 odsto. Ljudi su se takođe opskrbili sastojcima za pravljenje zvaničnog kiša, a prodaja lisnatog testa porasla je za 89 odsto, dok je prodaja svežeg kajmaka porasla za 80 odsto, a smrznutog pasulja za 57 odsto.

- Moraćemo da sačekamo da vidimo da li će ovaj kiš postati toliko voljen kao i njegov pandan, piletina iz 1953. godine i zacementirati svoje mesto na britanskom meniju za piknik i baštenske žurke - rekao je Mekevit.

(Telegraf Biznis)