Avio-kompanije na putu ka rekordnoj zaradi: Kažu da karte nisu skupe, a prihodi im skočili duplo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iata predviđa rekordne godišnje prihode od 803 milijarde dolara u 2023. godini i neto profit od 9,8 milijardi dolara, više nego duplo više od prethodne prognoze iz decembra

Foto-ilustracija: Roland Liptak / Alamy / Profimedia

Avio-kompanije širom sveta su na putu ka rekordnim prihodima od više od 800 milijardi dolara ove godine, pokazuju podaci trgovačkog tela Iata, koje je udvostručilo svoju prognozu profita u industriji za 2023. godinu na skoro 10 milijardi dolara.

Generalni direktor kompanije Iata, Villie Walsh, negirao je da su cene karata bile previsoke, uprkos drastičnom poboljšanju finansijskih izgleda. On je rekao da su profitne marže i dalje "niske" i okrivio dobavljače za povećanje troškova.

Nakon gubitka od 183 milijarde dolara koji je industrija zabeležila u godinama pandemije, Walsh je rekao da su avio kompanije "na putu ka profitabilnoj, bezbednoj, efikasnoj i održivoj budućnosti". Ljudi su leteli uprkos ekonomskim neizvesnostima, rekao je on, a najnoviji podaci pokazuju da je promet putnika smanjen za manje od 10 odsto u odnosu na nivo iz 2019. godine, piše Guardian.

Iata predviđa rekordne godišnje prihode od 803 milijarde dolara u 2023. godini i neto profit od 9,8 milijardi dolara, više nego duplo više od prethodne prognoze iz decembra. Očekuje se da će 4,35 milijardi ljudi leteti 2023. godine, delom zbog ponovnog otvaranja Kine, kao i kontinuirane potražnje za putovanjima.

Walsh je rekao da je inflacija, uključujući visoke troškove goriva, uzrok rasta cena karata, dodajući: "U realnom smislu, cene su iste u odnosu na one koje su bile u 2019. godini".

Uprkos rekordnoj prognozi prihoda, Iata je rekla da je prosečna marža profita iznosila samo 2,25 dolara po svakom putniku.

- Sa tim novcem nećete kupiti ni kartu za metro u Njujorku. Taj nivo profitabilnosti nije održiv. Ali s obzirom da smo 2020. godine izgubili 76 dolara po putniku, brzina oporavka je velika - kaže on.

Iako industrija očekuje mirniju godinu nakon nedostatka osoblja koje je izazvalo široko rasprostranjena kašnjenja i otkazivanja u Velikoj Britaniji, Evropi i SAD prošle godine, Volš je rekao: "Izazovi ostaju, pritisak troškova je akutan i u nekim oblastima nedostaje radna snaga".

On je rekao da veruje da su avio-kompanije i aerodromi rešili svoje kadrovske probleme, ali da postoji ozbiljna zabrinutost oko kontrole vazdušnog saobraćaja, uključujući francuske štrajkove.

Obraćajući se delegatima na godišnjem sastanku Iata u Istanbulu, on je kritikovao industrijske partnere, rekavši: "Nažalost, mnogi od onih sa kojima poslujemo povećavaju ove pritiske".

On je dodao da postoje "neverovatni primeri" da aerodromi "prebacuju krivicu i troškove svoje neefikasnosti" na avio-kompanije. Volš je ponovo potvrdio obećanje avio-industrije da će do 2050. biti neto nula, jer se inače očekuje da će emisije iz avijacije sve više doprineti globalnom zagrevanju.

(Telegraf Biznis)