Zašto je Zara skuplja svuda van evrozone, pa i na Balkanu? Razlike u ceni idu do 91%

Vreme čitanja: oko 1 min.

Inače, grupacija Inditex ovih dana beleži rast prihoda

Foto: shutterstock.com

Španski modni lanac Inditex, vlasnike popularne marke Zara, izvestio je danas, 7. juna, o skoku dobiti i prihoda u prvom poslovnom tromesečju tekuće godine, a kako navode - zahvaljujući višim cenama na tržištima van evrozone.

U periodu od februara do aprila 2023, neto dobit Inditex-a je porasla za 54 posto, na 1,2 milijarde evra.

Prihod je uvećan za 13 posto, na 7,6 milijardi evra, uprkos prodaji profitabilnog ruskog poslovanja i višim troškovima rada.

Kada se isključe promene valutnih kurseva, prihod je veći za 15 posto. U gotovo istom procentu porasla je i dobit pre kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA), na 2,2 milijarde evra.

Inditex sledi strategiju viših cena na tržištima izvan evrozone. U zemljama poput Sjedinjenih Država, Meksika i Saudijske Arabije, neka odeća je, naime, skuplja i do 91 posto nego na domaćem tržištu.

Potražnja u SAD bila je slabija zbog "pogoršanog makrookruženja", ističe se, ali je nadoknađena poboljšanom prodajom u južnoj Evropi, zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama.

Bruto marža iznosila je u prvom poslovnom kvartalu rekordnih 60,5 posto, što pokazuje da je Inditex uspeo da prenese više cene na kupce i da uspešno primeni povećanje plata radnika u matičnoj Španiji, za 20%, u proseku.

Napominju i da im je prodaja kolekcije proleće-leto u maju, na početku drugog poslovnog tromesečja, skočila za 16 posto.

(Telegraf Biznis)