Zašto je Netfliks krenuo s akcijom ukidanja deljenja lozinki? Pretplata porasla rekordno
U 2022. godini, Netfliks je počeo da beleži stagnaciju rasta pretplatnika i, kao i druge medijske kompanije, počeo je da traži načine za povećanje prihoda
Netfliksova (Netflix) ideja da ukine deljenje lozinki je tek u povoju u SAD, ali izgleda da već daje rezultat koji je ovaj striming servis i tražio/očekivao, a to je povećanje baze pretplatnika.
Otkako je krajem maja kompanija obavestila svoje članove o novoj politici vezanoj za deljenje lozinki, Netfliks je zabeležio četiri najažurnija dana registracije klijenata iz SAD, piše CNBC.
Za to vreme, američki striming servis je evidentirao skoro 100.000 dnevnih prijava u dva dana, prema izveštaju Antene. Takođe, Netfliks je 23. maja počeo da šalje mejlove članovima da menja svoje smernice za deljenje lozinki, odnosno da se nalozi mogu deliti samo u okviru istog domaćinstva.
"Vaš Netfliks nalog je za vas i ljude sa kojima živite – vaše domaćinstvo", navodi kompanija u mejlu koji je poslat članovima. Kao deo nove politike, postoje dve opcije za ljude koji koriste svoje lozinke van domaćinstva: ili da prenesu nalog na osobu van svog domaćinstva kako bi ta osoba mogla da započne novo članstvo koje sama plaća, ili da član plaća dodatnu naknadu od 7,99 dolara mesečno - po osobi - van svog domaćinstva.
Otkako je elektronska pošta stigla na željene adrese, prosečna dnevna registracija na Netfliksu dostigla je 73.000, što je povećanje od 102% u odnosu na prethodni 60-dnevni prosek, što je čak premašilo skok u registraciji zabeležen na početku pandemije, odnosno blokada.
Striming usluge poput Netfliksa su doživele veliki porast pretplatnika u ranim danima pandemije, kada su potrošači bili kod kuće tokom blokade. Međutim, taj rast pretplatnika je zaustavljen u periodu koji je usledio, kako su mere počele da popuštaju.
U 2022. godini, Netfliks je počeo da beleži stagnaciju rasta pretplatnika i, kao i druge medijske kompanije, počeo je da traži načine za povećanje prihoda. Pored ukidanja politike o deljenju lozinki, Netfliks je takođe uveo jeftiniji nivo pretplate, koji podržavaju reklame na sajtu.
I dok su Netfliksove akcije pretrpele "veliki udar", nakon što je kompanija prošle godine prijavila svoj prvi gubitak pretplatnika u deceniji, od tada su se oporavljale uvođenjem smernica za deljenje lozinki i strimingom podržanim oglasima. Tako su deonice Netfliksa u petak dostigle maksimum u 52 nedelje i porasle za više od 40% od početka godine.
Kompanija je saopštila da više od 100 miliona domaćinstava deli račune - oko 43% njene globalne baze korisnika - što, kaže, "utiče na njenu sposobnost da investira u novi sadržaj". Netfliks je, inače, počeo sa uvođenjem smernica za deljenje lozinki i na međunarodnim tržištima ranije ove godine.
(Telegraf Biznis)