Oglase za mehaničare nudi muškarcima, a za vaspitače ženama: Fejsbuk optužen za diskriminaciju
Naša zabrinutost je da Fejsbuk pogoršava predrasude sa kojima živimo u društvu, kaže grupa građana
Kompanija Meta suočava se sa četiri nove žalbe grupa za ljudska prava u Evropi u kojima se navodi da je algoritam koji koristi za ciljanje korisnika sa oglasima za posao - diskriminatoran.
Optužbe su zasnovane na istraživanju međunarodne neprofitne organizacije Global Vitnes za koju kaže da Fejsbukova oglasna platforma često cilja korisnike sa oglasima za posao zasnovanim na rodnim stereotipima. Oglasi za posao mehaničara, na primer, uglavnom su se prikazivali muškim korisnicima, dok su se oglasi za vaspitače prikazivali uglavnom ženama, pokazuju podaci Global Vitness dobijenim sa Fejsbuk platforme Ad Manager.
Dodatno istraživanje koje je Global Vitness ekskluzivno podelio sa CNN-om sugeriše da je ova algoritamska pristrasnost globalno pitanje, kaže grupa za ljudska prava.
- Naša zabrinutost je da Fejsbuk pogoršava predrasude sa kojima živimo u društvu i zapravo narušava mogućnosti za napredak i jednakost na radnom mestu - rekla je za CNN Naomi Hirst, koja vodi strategiju kampanje Global Vitness o digitalnim pretnjama demokratiji.
Global Vitness je, zajedno sa neprofitnim organizacijama Biro Clara Vichmann i Fondation des Femmes, u ponedeljak podneo žalbe u vezi sa Metom (FB) agencijama za ljudska prava i organima za zaštitu podataka u Francuskoj i Holandiji, na osnovu njihovog istraživanja u obe zemlje.
Grupe pozivaju agencije da istraže da li Metine prakse krše zakone o ljudskim pravima ili zaštiti podataka ove zemlje. Ako neka od agencija utvrdi da su optužbe potkrijepljene, Meta bi se na kraju mogla suočiti s kaznama, sankcijama ili pritiskom da izvrši dalje izmene u svom proizvodu.
Global Vitness je ranije podneo žalbe Komisiji za ravnopravnost i ljudska prava Ujedinjenog Kraljevstva i Kancelariji komesara za informacije zbog sličnih problema diskriminacije, koji su i dalje pod istragom. U to vreme, Global Vitness je rekao da je portparol Mete rekao grupi da njen "sistem uzima u obzir različite vrste informacija kako bi pokušao da ljudima ponudi oglase koji će ih najviše zanimati".
- Ne dozvoljavamo oglašivačima da ciljaju ove oglase na osnovu pola. Nastavljamo da radimo sa zainteresovanim stranama i stručnjacima širom akademske zajednice, grupa za ljudska prava i drugih disciplina na najboljim načinima proučavanja i rešavanja algoritamske pravednosti - kažu u kompaniji Meta.
(Telegraf Biznis)