Žestina prvi put prodavanija od piva: 5 ključnih trendova oblikuju industriju alkoholnih pića

Vreme čitanja: oko 3 min.

Po prvi put, udeo na tržištu žestokih alkoholnih pića u SAD je nadmašio pivo

Foto: Shutterstock

Industrija alkoholnih pića prevazilazi ekonomske prepreke kako bi zadovoljila promenljive preferencije potrošača dok ukida dominaciju piva.

Tržišni udeo u prihodima od alkoholnih pića porastao je sa 28,7 odsto u 2000. godini na 42,1 odsto u 2022. godini, nadmašivši pivo po prvi put u istoriji, pokazuju podaci Saveta za destilisana alkoholna pića Sjedinjenih američkih država. Pivo ima 41,9 odsto tržišnog udela, navodi se u saopštenju.

Trgovinska organizacija, koja slavi 50 godina postojanja, održala je svoju godišnju konferenciju ove nedelje u Čikagu. Događaj je okupio rukovodioce alkoholnih pića, trgovinske lidere, stručnjake za destilaciju i zainteresovane strane u industriji kako bi razmislili o ključnim trendovima koji pokreću, ali i usporavaju rast u industriji ove godine.

Uprkos problemima u lancu snabdevanja i visokoj inflaciji, industrija alkoholnih pića ima za mnogo toga da nazdravi ovih dana, rekao je Kris Svonger, predsednik i izvršni direktor kompanije DISCUS.

Dok industrija alkoholnih pića radi na tome da zadrži svoje prvo mesto ove godine usred straha od recesije, evo nekoliko ključnih trendova za koje lideri industrije smatraju da danas oblikuju poslovanje, piše CNBC.

Foto: Shutterstock

1. Brendovi slavnih su u centru pažnje

Sve veći broj poznatih ličnosti ulaže svoje vreme i novac u posao sa alkoholnim pićem. Od filmskih zvezda do sportista, modela i muzičara, poznati sve češće podržavaju brendove, uključuju se u destilaciju, odlučuju o profilima ukusa ili stvaraju partnerstva unutar industrije. Ti sporazumi su se pokazali unosnim. Godine 2017, glumac Džordž Kluni prodao je brzorastući brend tekile Casamigos kompaniji Diageo za milijardu dolara u gotovini, što je motivisalo druge da se uključe u akciju.

Mark Volberg je pokrenuo brend tekile Flecha Azul ranije ove godine sa meksičkim suosnivačem Aronom Markezom. Par je putovao širom zemlje promovišući brend, koji je Volberg reklamirao kao "piće leta". On se pridružio brojim poznatim ličnostima koji su već poznati po svojim biznisima sa alkoholom, poput Rajana Rejnoldsa, Šona "Didija" Kombsa, Kendal Džener, Dvejna Džonsona, Majkla Džordana i Dejvida Bekama.

2. Premiumizacija pokreće luksuzna pića

Tokom pandemije, potrošači su razvili ukus za kvalitetnija žestoka pića i navikli su da piju van bara gotove koktele. Luksuzni brendovi su porasli za 4 odsto u 2022. godini, u poređenju sa 2021. godinom. Podaci grupe ne prate udeo luksuznih brendova na tržištu žestokih pića.

Trend, koji karakteriše spremnost potrošača da troše više na vrhunske boce, doveo je do velike prodaje tekile, američkog viskija i drugih žestokih pića. Prodaja tekile je porasla za 21 odsto, dok je prodaja američkog viskija porasla za 19 odsto u 2022. godini. U međuvremenu, prethodno pomešani kokteli, uključujući i alkoholna RTD pića, skočili su na 35,8 odsto na 2,2 milijarde dolara u prodaji.

3. Bezalkoholna i niskoalkoholna pića sve popularnija

Poslednjih godina, velike alkoholne kompanije pridružile su se pomami za bezalkoholnim pićima i sa pićima sa niskim procentom alkohola.  Potražnja za ovim alternativama je porasla među potrošačima koji žele da piju manje, ili onima koji možda žele da se uzdrže iz zdravstvenih ili ličnih razloga. Pivo i bezalkoholno pivo i jabukovača, vino, žestoka pića i RTD proizvodi porasli su za više od 7 odsto.

4. Potrošači žele povezanost sa brendom

Današnji potrošači sve više žele da se osećaju povezanim sa brendovima koji dele njihove vrednosti. Kompanije koriste ovu priliku tako što ističu svoje napore u održivosti, doprinose lokalnim zajednicama i posvećenost raznolikosti. Ovaj trend će se nastaviti kako potrošači postanu glasniji o svojim prioritetima i počnu da pozivaju kompanije na odgovornost za svoje prakse.

Više brendova nego ikada koristi ekološki prihvatljivu ambalažu za svoje proizvode kao način da ograniče svoj ekološki otisak. Zanatska alkoholna pića, koja se obično proizvode u malim destilerijama koje koriste sastojke i materijale lokalnog porekla, takođe su stekla popularnost poslednjih godina.

5. Lanac snabdevanja i inflatorni problemi i dalje postoje

Sve veći troškovi za staklene boce, ulje koje se koristi za transport tereta i drugi delovi složenog ekosistema industrije alkoholnih pića predstavljali su izazov za neke kompanije. U određenim slučajevima, poremećaji u lancu snabdevanja doveli su do povećanja cena koje su potrošači apsorbovali.

(Telegraf Biznis)