Ovako izgleda vožnja obilaznicom oko Beograda: Snimak iz automobila
Gazela, koja je jedna od naših najopterećinih saobraćajnica, biće daleko rasterećenija nakon protoka vozila novom deonicom auto-puta
Jutros tačno u 9 sati puštena je u rad poslednja deonica puta koji vodi oko Beograda, tačnije od Straževice do Bubanj potoka.
Kako su naveli načelni, na to se čekalo 30 godina, a od Batajnice do Bubanj potoka bi trebalo da se stiže automobilom za svega 23 minuta.
Ova deonica auto-puta, punog profila, ima šest traka i duga je 47 kilometara. Na video snimku iznad možete videti kako protiču prva kretanja automobila.
Obilaznica će, naime, smanjiti broj vozila na mostu Gazela, koji je jedan od naših najopterećinih saobraćajnica, i preko kojeg dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi.
To rasterećenje bi, posledično, trebalo da smanji i nivo zagađenosti vazduha u prestonici.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, poručio je da je otvaranje obilaznice oko Beograda, koja je planirana pre pola veka a počela da se gradi pre 30 godina - velika pobeda Srbije.
Ukazao je i kako je auto-put kroz centar Beograda decenijama preopterećen, s obzirom na gužve, kolone u „špicu“ i veliki broj automobila.
- Uvek treba vremena da se ljudi naviknu na novu saobraćajnicu tako da očekujem za oko mesec dana rasterećenje i manje saobraćaja preko ’Gazele’, našeg najopterećenijeg mosta. Bilo je krajnje vreme za obilaznicu - rekao je ministar.
Podsetio je i da predstoji izgradnja nastavka obilaznice do Pančeva, koja će biti i drumska i železnička, sa mostom preko Dunava. "To će biti 31 kilometar duga drumska obilaznica i 28,8 kilometara duga železnička obilaznica, pa će i sav železnički teretni saobraćaj iz pravca Rumunije, Banata, biti izmešten iz Beograda".
Uz juče otvorenih 9,6 kilometara obilaznice, od 2012. godine ukupno je izgrađeno 415 kilometara auto-puteva u Srbiji, a trenutno se gradi oko 485 kilometara.
(Telegraf Biznis)