Modni lanac koji posluje i kod nas počeo da prodaje šminku, sofe i kroksice
Ovi potezi dolaze u trenutku kada švedski modni lanac radi na razvoju svoje strategije rasta
Švedski modni trgovac H&M čini sve da se održi na tržištu. Prošle godine uveli su i druge brendove, poput Adidasa i Levisa (Levi's) u svoje prodavnice, a sada planiraju i da otvore prodavnice isključivo sa kozmetikom i kućnim potrepštinama javlja Wall Street Journal.
Ovi potezi dolaze u trenutku kada H&M radi na razvoju svoje strategije rasta, u pokušaju da oživi stagnirajuću prodaju. Brend je izgubio tlo u odnosu na rivale pre nekoliko godina jer se njegova odeća smatrala manje "trendi", a prodavnicama je nedostajalo uzbuđenje, kažu analitičari.
Takođe, deluje da su izgubili vezu sa mlađom ženskom populacijom, inače svojom osnovnom demografskom kategorijom.
Prihod H&M-a prošle godine bio je približno isti kao i šest godina ranije. Kakva je situacija u ovoj godini?
Kompanija je prijavila rast prihoda od 9% za šest meseci zaključno sa 31. majom, iako je stopa rasta bila 1% kada je uklonjena fluktuacija valute.
Od kućnih potrepština do kroksica
Kompanija je povećala broj H&M Home brendiranih prodavnica, koje prodaju sve, od sofa preko kuhinjskog posuđa do posteljine, na 32 sa 11 pre pandemije.
Takođe je dodala "deo za kuću" u 399 regularnih prodavnica. Sada nastoje da naprave sličan poduhvat i sa kozmetičkim preparatima.
Kompanija je u aprilu otvorila dve vodeće prodavnice brendova H&M Beauty u Norveškoj, u kojima se, između ostalih proizvoda, prodaju sredstva za kupanje, brijači i lak za nokte. Asortiman se takođe prodaje na mreži u nekoliko zemalja, a neki proizvodi su dostupni u redovnim prodavnicama.
Sledeći korak je otvaranje još prodavnica u Evropi. Takođe, kompanija je od prošle godine prihvatila prodaju proizvoda drugih kompanija.
Sada nudi više od 70 drugih brendova, uključujući Kroks (Crocs), Levis (Levi's) i Superdraj (Superdry), i kaže da planira da doda još brendova.
(Telegraf Biznis)