Dva brenda obustavila oglašavanje na mreži X: Njihovi oglasi osvanuli uz nacistički sadržaj
Iz kompanije su prošle nedelje saopštili da su uveli dodatne kontrole bezbednosti brenda za oglašivače
Najmanje dva brenda su izjavila da će obustaviti oglašavanje na X, platformi koja je ranije bila poznata kao Tviter, nakon što su se njihovi oglasi i oglasi drugih kompanija pojavili na nalogu koji promoviše fašizam. Problem se pojavio manje od nedelju dana nakon što je izvršna direktorka kompanije Linda Jakarino javno potvrdila posvećenost kompanije obezbeđivanju bezbednosti brenda za oglašivače.
Neprofitna organizacija za nadgledanje vesti Media Maters for America dokumentovala je u izveštaju da su oglasi za veliki broj mejnstrim brendova objavljeni na nalogu koji deli sadržaj koji slavi Hitlera i nacističku partiju.
Oglasi za brendove, uključujući Adobe, Gilead Sciences, fudbalski tim Univerziteta Merilend, bolnicu Univerziteta Langone u Njujorku i NCTA, puštani su uz tvitove sa naloga koji su prikupili stotine hiljada pregleda, primetio je CNN.
Portparoli NCTA i farmaceutske kompanije Gilead rekli su da su odmah obustavili oglašavanje na X nakon što je CNN označio njihove oglase na pronacističkim nalogu.
- Mi veoma ozbiljno shvatamo odgovorno postavljanje NCTA reklama i zabrinuti smo što se naš post o budućnosti širokopojasne tehnologije pojavio pored ovog veoma uznemirujućeg sadržaja. Bezbednost brenda će ostati najveći prioritet za NCTA, što znači suspendovanje oglašavanja na Tviter/X u doglednoj budućnosti i snažno ograničavanje organskog prisustva NCTA na platformi - rekao je portparol NCTA Brajan Dic.
Džejson Jelin, pomoćnik atletskog direktora Univerziteta Merilend, izrazio je zabrinutost zbog postavljanja objave fudbalskog tima na nalog i rekao da Merilend nije trošio novac na reklamiranje na X od 2021. godine, što znači da je X možda promovisao tu objavu iako nije plaćeni oglas.
Ks nije odmah odgovorio na zahtev CNN-a za komentar. Do problema dolazi kada X pokušava da namami oglašivače da se vrate na platformu nakon što su mnogi otišli posle Maskovog preuzimanja kompanije prošle jeseni.
Brendovi su bili zabrinuti zbog moderiranja sadržaja, masovnih otpuštanja i opšte nesigurnosti oko pravca razvoja platforme. Mask je prošlog meseca rekao da kompanija i dalje ima negativan novčani tok zbog skoro 50 odsto pada njenog osnovnog prihoda od oglašavanja.
X je prošle nedelje saopštio da je uveo dodatne kontrole bezbednosti brenda za oglašivače, uključujući mogućnost da se izbegne prikazivanje njihovih oglasa pored "ciljanog govora mržnje, seksualnog sadržaja, krvi, prekomerne vulgarnosti, opscenosti, neželjene pošte, droge". Pored ljudi koji pregledaju moderiranje sadržaja koji krši pravila platforme, X ima automatizovani softver koji određuje gde i kako se oglasi postavljaju na platformu.
Ali ovaj izveštaj sugeriše da kompanija još uvek ima posla ako želi da izbegne postavljanje oglasa pored nepoželjnog sadržaja.
(Telegraf Biznis)