Modni lanac ne podiže plate, ali poziva na štednju: Uvredljivo obaveštenje za radnike

Vreme čitanja: oko 1 min.

Sindikat ver.di je odmah reagovao kada je saznao za letak

Foto: Shutterstock

Multinacionalni trgovinski lanac brze mode, Primark, šokirao je svoje zaposlene kada im je pisanim putem poslao savet kako da štede.

Primark je u svojim poslovnicama podelio obaveštenje za svoje radnike, u kojem je bilo dosta tema za razgovor.

"Planiranje budžeta u napetoj privrednoj situaciji" - naziv je letka koji je podeljen.

Putem obaveštenja, Primark je svojim zaposlenima dao savete kako da vešto upravljaju svojim finansijama i finansijski teškim vremenima.

"Budite realni u pogledu svojih potreba, jer je teže pridržavati se ograničenog budžeta. Ograničite svoju potrošnju što je više moguće na ono što vam budžet dopušta", stoji, između ostalog, u letku, piše Fenix Magazin.

Sindikat ver.di je odmah reagovao kada je saznao za letak.

"Drsko, Primark. Umesto da konačno osigura odgovarajuće povećanje plata, modni lanac u poslovnicama prikazuje savete o planiranju budžeta u napetoj ekonomskoj situaciji", poručili su iz sindikata.

Sindikat ver.de je napomenuo i da se Primark ponaša kao da njegovi zaposleni ne znaju da raspolažu novcem.

"Rad s nepunim radnim vremenom, s malim ugovorenim satima i uopšteno preniskim platama - mnoge ljude gura u siromaštvo. O bezbrižnoj penziji nakon napornog radnog veka da i ne govorimo", poručili su iz sindikata.

"S obzirom na neviđenu inflaciju, društveno je neodgovorno da poslodavci i dalje blokiraju kolektivno pregovaranje. Radnicima u maloprodaji je hitno potrebno više novca. I nema saveta za uštedu", kaže ver.di.

Portparolka Primarka pojasnila je kako obaveštenja nemaju nikakve veze s pregovorima o kolektivnom pregovaranju u maloprodaji, koji su u toku.

"Budući da je obaveštenje povezano s holističkim programom dobrobiti, ne smatramo da je direktna veza s tekućim kolektivnim pregovorima opravdana. Nadalje, nismo aktivno uključeni kao strana u ove pregovore. Nije nam namera da ispadnemo bezosećajni ili čak cinični. Stoga smo odlučili da uklonimo ovo obaveštenje u našim nemačkim objektima", rekla je ona.

(Telegraf Biznis)