Vesić: Završetak izgradnje “Prokopa” simbol promena u železničkoj infrastrukturi
Ministar je dodao da se radi projekat za izgradnju 230 kilometara brze pruge Beograd-Niš
Završetak izgradnje železničke stanice “Prokop” simbol je promena u železničkoj infrastrukturi u Srbiji što se dešava zahvaljujući politici razvoja predsednika Aleksandra Vučića koji je imao dovoljno želje, snage i političke volje da sprovede odluke koje nisu realizovane decenijama, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
On je podsetio da je 4. decembra 1970. godine tadašnji gradonačelnik Beograda Branko Pešić objavio da će se graditi “Prokop”, a da su 1977. započeti radovi koji je trebalo da budu završeni 1979, ali su 1981. zaustavljeni, pa devedesetih godina ponovo pokretani.
- Prođe pola veka, a Srbija nije bila u stanju da završi jednu železničku stanicu, ali politika predsednika Vučića je razvoj Srbije. Predsednik nikada nije hteo da odustane od izgradnje železničke stanice, čak i u vreme kada nismo imali tako mnogo novca u državi, kao što imamo danas zato što razume koliko je važna izgradnja železničke infrastrukture - rekao je Vesić u gostovanju na televiziji.
Podsetio je da je još 1972. godine odlučeno da se železnička stanica izmesti iz centra grada u Prokop i da ta odluka nikada, ni u jednom urbanističkom planu Beograda nije promenjena, čak i kada su na vlasti bili oni koji su kritikovali odluku sadašnje vlasti da se sprovede odluka iz 1972.
- To znači da živimo u vremenu predsednika Vučića u kome Srbija ima dovoljno novca, ali i želje, političke volje i znanja da sprovede velike promene tako da je završetak železničke stanice simbol promena koje se dešavaju u železnici jer mislim da se promene ne vide ni u jednom segmentu saobraćaja, kao u železničkom - rekao je Vesić.
Vesić je dodao se Vlada Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Beogradu grade metro, a da počinje izgradnja železničke stanice na Novom Beogradu kao i pruge od Zemun Polja do aerodrom Nikola Tesla, koja je prvi deo nove gradske železnice.
- Već smo završili obilaznicu oko Beograda kao i glavne železničke stanice Prokop, a finansiraće i graditi novi savski most i tunel od Karađorđeve do Bulevara Depsota Stefana.
Svi ovi projekti potpuno se finansiraju iz budžeta Republike Srbije i sprovode od strane Vlade uz saglasnost grada Beograda - rekao je Vesić i dodao "da postoje političke stranke koje pretenduju da budu vlast u Beogradu a koje žele da zaustave sve ove projekte".
- Politika tih stranaka je da zabrane da se u Beogradu gradi, da se zaustavi izgradnja metroa, nove autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu, da se ne gradi obilaznica i to gradjani treba da znaju - poručio je ministar Vesić koji je i član Predsedništva vladajuće Srpske napredne stranke.
Vesić je naveo da u Srbiji postoji oko 3.400 kilometara pruga čija je prosečna starost više od 40 godina i dodao da se na nekim prugama vozilo i brzinom od deset kilometara na sat, a da sada imamo pruge na kojima vozovi idu 200 kilometara na sat.
- Nisu sve pruge još uvek rekonstruisane, ali mi smo završili prvih 75 kilometara brze pruge Beograd-Novi Sad, a do kraja sledeće godine će biti završeno 108 kilometara od Novog Sada do Subotice - rekao je Vesić i dodao da će se od Beograda do Subotice stizati za sat i 10 minuta.
Ministar je rekao da se radi projekat za izgradnju 230 kilometara brze pruge Beograd-Niš što se radi u saradnji sa EU i dodao da će prvi tenderi biti raspisani već u januaru, te da će se tom prugom od Beograda do Niša stizati za sto minuta.
- Pregovaramo sa EU i Severnom Makedonijom da nastavimo od Niša prema Skoplju tako da će se brzom prugom ići i do tog grada - dodao je Vesić.
O boravku u Kini
Govoreći o poseti predsednika Vučića Kini, Vesić je podsetio da je tom prilikom potpisano nekoliko sporazuma od kojih su dva najznačajnija, a reč je o sporazumima na osnovu kojih će u Vojvodini biti izgrađeno oko 300 kilometara novih saobraćajnica.
Prvi je, kaže, autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad dužine oko 105 kilometara koji treba da poveže četiri grada - Beograd, Pančevo, Zrenjanjn i Novi Sad kao i opštine Opovo, Kovačica i Žabalj.
- To je autoput koji će potpuno promeniti život u tom delu Banata i omogućiti da u svim tim mestima bude više investicija i bolji životni standard, kao i da se razvijaju druge grane privrede. To će biti treći autoput koji ide do Novog Sada, uz postojeći autoput Beograd-Novi Sad-Subotica i Fruškogorski koridor čija je izgradnja u toku - rekao je Vesić.
Druga saobraćajnica za koju je potpisan sporazum u Kini je brza saobraćajnica koja počinje od Bačkog Brega i ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde do Srpske Crnje.
- Trebalo je da se završi na graničnom prelazu između Srbije i Rumunije, kod Nakova, ali biće produžena do Srpske Crnje zato što smo postigli dogovor sa Mađarima i Rumunima da sa svoje strane urade infrastrukturu koja će povezati tu našu brzu saobraćajnicu sa njihovim autoputevima - rekao je Vesić.
To, istakao je, takođe menja život svih ljudi koji žive u tom delu Srbije jer će obezbediti nova radna mesta i bolji životni standard što je, dodao je, politika predsednika Srbije Aleksandra Vučića – da se svaki deo naše države saobraćajno poveže.
Podsetio je da je pre nekoliko dana priključeni Šabac i Ruma na autoput i dodao da će sredinom novembra, kada se završi deo Moravskog koridora do Koševa, Kruševac biti priključen na autoput, a da će tokom sledeće godine biti priključeni Loznica, Kraljevo, Požarevac…
Vesić je istakao da je poseta Kini bila impresivna i da se na svakom koraku osetilo veliko poštovanje koje kineski domaćini imaju prema predsedniku Vučiću i Srbiji.
- Srbija je mala zemlja čiju oni politiku veoma poštuju i za nas je važno to što su sa Srbijom potpisali sporazum o slobodnoj trgovini. To je značajno i za Kinu, ali je mnogo značajnije za nas jer će nam omogućiti da imamo više kineskih, ali i drugih investicija jer svako ko želi da izvozi u Kinu, biće mu vrlo povoljno da proizvodi u Srbiji jer će odatle moći da izvozi u Kinu kao sprski proizvod bez carine - dodao je Vesić.
(Telegraf Biznis)