Da li će čitava nemačka auto-industrija biti prodata Kini?

B. L.
Vreme čitanja: oko 1 min.

"Evropski proizvođači sada nemaju ni tržište ni tehnološku prednost koju su imali pre pet do deset godina", kaže glavni ekonomski savetnik Vladimira Putina

Foto: Tanjug/AP

Kina ubrzano dobija tržišnu kapitalizaciju u globalnom automobilskom sektoru, dok evropski proizvođači automobila gube konkurentnost, rekao je Maksim Oreškin, glavni ekonomski savetnik ruskog predsednika Vladimira Putina, u intervjuu za magazin Expert.

Oreškin je pomenuo da je Kina već postala prvi izvoznik automobila u svetu, što ne sluti dobro evropskim markama.

- Ne bih se iznenadio da kompanije poput Mercedesa i BMW-a izblede u istoriji za deset godina. Kao brendovi će verovatno ostati, ali će pratiti sudbinu Volva, koji je prodat Kini. Drugim rečima, oni će, zapravo, prestati da budu evropski automobili - predviđa Putinov pomoćnik i dodaje:

"Evropski proizvođači sada nemaju ni tržište ni tehnološku prednost koju su imali pre pet do deset godina".

Širi deo EU, a posebno Nemačka, koja je njena industrijska sila, bile su "u zagrljaju" ekonomske krize poslednjih godinu i po dana, otkako je Brisel uveo sankcije Rusiji, kao odgovor na sukob u Ukrajini.

Kao rezultat toga, blok je izgubio pristup jeftinoj energiji iz Rusije, koja je nekada pokretala veliki deo njene industrije. Ranije ove godine, šef nemačkog udruženja automobilske industrije, Hildegard Miler, upozorava da ta zemlja "dramatično gubi svoju međunarodnu konkurentnost", kao lokacija za auto-industriju, zbog rastućih troškova energije.

(Telegraf Biznis)