Boing 737 Max opet prati loš glas, i to najnoviju verziju aviona: Dve kompanije detektovale problem
Nekoliko sati nakon incidenta na letu ''Alaska erlajnsa'', FAA je naredila prizemljenje 171 od 218 aviona koji su u upotrebi
Kakva sudbina zaista čeka Boingov avion 737 Max, nakon tolikih pehova? Podsećamo, ovaj model je bio povučen jer je 2018. izazvao nesreću u Džakarti, a onda 2019. u Etiopiji. Život je izgubilo ukupno 346 osoba. Inače, avion je ušao u upotrebu u maju 2017. godine.
U više navrata, potom, Boing je pokušavao da uveri putnike da je s avionom sve u redu i da je ponovo spreman za letenje, međutim...
Američka avio-kompanija ''Junajted erlajns'' saopštila je 8. januara ove godine da su pronađeni labavi zavrtnji na nekoliko letelica Boing 737 Max 9, tačnije na istom modelu aviona koji je koristila ''Alaska erlajns'' kada su prozor i deo trupa letelice u petak eksplodirali u vazduhu. Dakle, dve avio-kompanije su prijavile probleme u vezi s ovim modelom.
- Pošto smo u subotu počeli preliminarne inspekcije, pronašli smo slučajeve za koje se čini da se odnose na probleme sa instalacijama i držačem za vrata, na primer, zavrtnje kojima je bilo potrebno dodatno zatezanje. Ove nalaze će ispraviti naš tehnički tim kako bi se avion bezbedno vratio u službu - saopštio je "Junajted", a prema pisanju Rojtersa, Federalna uprava za avijaciju SAD (FAA) i Boing nisu komentarisali te navode.
Nekoliko sati nakon incidenta na letu ''Alaska erlajnsa'', FAA je naredila prizemljenje 171 od 218 aviona Bong 737 Max 9 koji su u upotrebi, uključujući sve one koje koriste "Alaska" i "Junajted", dok inspekcije na letelicama ne budu završene.
''Alaska erlajns'', inače, ima 65, a "Junajted" 79 Boingovih 737 Max 9 modela, koji su najnovija verzija dvomotornog aviona - često korišćenog na domaćim letovima u SAD.
(Telegraf Biznis)