Kina na istom nivou kao što je bila pre pandemije: Turizam "cveta" u godini zmaja
Godina zmaja počela je osmodnevnom proslavom
Zvanični podaci pokazuju da se Kina vratila na nivo pre pandemije po novcu uloženom u turizam, prenosi Bi-Bi- Si (BBC). Na domaći turizam potrošeno je 632.7 milijarde juana ili oko 87.9 milijadi dolara, što je za gotovo 47 odsto više nego tokom prazničnog perioda prošle godine.
Ulaganje je povećano usled činjenice da je ove godine praznovanje Lunarne nove godine trajalo dan više nego obično.
Podaci pokazuju da je godine zmaja počela sa 474 miliona putovanja na koja su se ljudi uputili tokom osmodnevnog praznika, koji se završio u nedelju.
Ovo je 34 odsto više nego tokom praznika prošle godine a 19 odsto više nego u periodu pre pandemije 2019. godine.
Praznik, u Kini poznat i kao Prolećni Festival, predstavlja najveću godišnju migraciju u svetu. Stotine miliona ljudi se vraća u svoje rodne gradove da praznik provedu sa porodicom ili da posete brojne turističke destinacije širom Kine.
Velike proslave Lunarne Nove godine su bile otkazane tokom pandemije a putovanje je bilo zabranjeno.
Ovaj porast ulaganja u proslavu Lunarne nove godine je retko dobra vest za drugu najveću ekonomiju na svetu. Zamenik guvernera Narodne banke Kine Zang Kvingsong rekao je da je vlada podržala banke i lokalne biznise u cilju prihvatanja stranih platnih kartica i razmatra druge korake u kako bi se olakšalo korišćenja mobilnog plaćanja stranim posetiocima.
(Telegraf Biznis)