Žena najbogatijeg čoveka Azije vodiće posao vredan 8,5 milijardi dolara: Pred njom poseban izazov
Većinski paket vlasništva pripadaće porodici Ambani, a nešto više od 36 odsto ide u ruke američkoj kompaniji
Na čelu novog medijskog giganta, koji prave kompanija Dizni i najbogatiji čovek Azije, Mukeš Ambani, biće supruga indijskog milijardera, Nita M. Ambani, koja ima zadatak da privuče publiku od najmanje 750 miliona ljudi.
Rilajans indastriz (Relliance Industries) koja ja u vlasništvu Ambanija i Diznija spojili su svoje striming platforme i 100 TV kanala u zajedničko ulaganje vredno oko 8,5 milijardi dolara.
Na čelu novog projekta dva giganta biće Nita M. Ambani, supruga indijskog milijardera, koja je ranije bila poznata po filantropskim i humanitarnim akcijama. Ovaj put, pred njom je poslovni izazov: Diznijevi hvaljeni filmovi i emisije biće "ukombinovani s renomiranom produkcijom i sportskim ponudama Viakoma 18 (kompanija u vlasništvu Ambanija), navodi Index.
Priče o potencijalnom ugovoru postoje već neko vreme, još dok se Dizni mučio da se etablira u Indiji, zemlji s više od milijardu ljudi koji uglavnom govore engleski. Dizni se takođe suočava s mnoštvom problema kod kuće, prenosi CNN.
Američka kompanija napravila je 2019 godine veliki iskorak: Tada je Dizni preuzeo kontrolu nad kompanijom 21st Century Fox uključujući njegovu ogromnu mrežu Star India.
U novom projektu, Dizni će imati nešto više od 36 odsto vlasništva, dok će ostatak - većinski deo uglavnom preko medijske podružnice Viakom 18 - posedovati indijski Reliance u vlasništvu indijskog milijardera procenjenog na više od 236 milijardi dolara.
- Indija je najmnogoljudnije tržište na svetu i uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje će ovo zajedničko ulaganje pružiti za stvaranje dugoročne vrednosti za kompaniju - rekao je izvršni direktor Disnija Bob Iger.
Dizni se suočio s brojnim izazovima u Indiji, a posebno je teško pogođen 2022. godine kada je izgubio digitalna prava za prenos ultra-popularnih utakmica indijske Premier lige u kriketu, i to nauštrb Ambanijevog konglomerata, navodi sarajevski portal Biznis. Hotstar - Diznijeva aplikacija za stiming u Indiji je izgubila milione pretplatnika, a novi udarac pretrpela je u martu prošle godine kada je prestala da prenosi sadržaj HBO.
Sedmicama kasnije Warner Bros. Discovery (WBD), matična firma HBO-a i CNN-a, preselila je svoj sadržaj u Ambanijev JioCinema, vodeći sa sobom indijske gledaoce hit serija kao što su Igra prestola i Nasleđe. Zato se najnoviji poslovni potez Diznija može smatrati i suštinskim spasom u "poslednji čas".
(Telegraf Biznis)