Broj srpskih startap kompanija i zaposlenih duplirao se za dve godine

V. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

U Srbiji posluje 750 startap kompanija. Osnivači su uglavnom ljudi sa obrazovnom pozadinom koja je vezana za tehnologiju

Foto: Shutterstock/Rawpixel.com

Direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Bjelotomić izjavio je danas da startap ekosistem nastavlja da raste i da je izveštaj koji je rađen uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) pokazao da se broj srpskih startap kompanija, kao i broj zaposlenih, duplirao za dve godine.

On je za Tanjug rekao da je je trenutni broj srpskih startap kompanija 750, a da je broj zaposlenih u srpskim startap sistemu prešao 6.000, što je, kako napominje, značajan rast u prethodne dve godine, jer je to povećanje od skoro 3.000 ljudi.

- S druge strane, broj kompanija koji raste i broj mladih ljudi koji se uključuje dovodi do toga da je možda naš ekosistem malo nezreliji nego pre godinu dana i tu nam je jako bitno da kompanije koje su iskusnije budu aktivnije, da se internacionalizuju više i da dolazi do značajnijih investicija kada je u pitanju finansijska podrška njihovom razvoju-, kaže Bjelotomić.

Odgovarajući na pitanje da li srpske digitalne kompanije imaju prolaz na globalno tržište i kakve mogućnosti im nudi EXPO 2027, Bjelotomić je istakao da EXPO prilika za promociju i prilika da se pozitivnije stvari pričaju o državi.

- Jako je bitno da se hvataju kontakti na stranom tržištu i to je nešto što nije svojstveno našoj ekonomiji, bar ne zadnjih dvadesetak godina. Cela ta priča oko izvoza IT-ja je bila dominatno u uslugama, sada pokušavamo da prodamo proizvode i neku našu tehnologiju, tako da su to drugačiji korisnici-, objasnio je on.

Govoreći o ključnim stvarima za dalji napredak srpskog startap sistema, Bjelotomić je rekao da su osnivači startapova uglavnom ljudi sa obrazovnom pozadinom koja je vezana za tehnologiju i napomenuo da je jako bitno da se što više ljudi koji se vezani za ekonomiju, biznis i menadžment uključe kako bi prodaja postala aktivnija i kako bi se kroz tu prodaju dobili što bolji korisnici u inostranstvu.

(Telegraf Biznis/Tanjug)