Hrvatski osnovci napravili društvenu igru koja uči štednji i objašnjava funkcije novca

Vreme čitanja: oko 2 min.

Deca u osnovnim školama moraju da nauče da razlikuju želje i potrebe, moraju da se upoznaju sa novcem i njegovim funkcijama. To su osnove za odgovorno upravljanje finansijama i kasnije u životu

Foto: Shutterstock

Da li pripadate onim generacijama koje su roditelji učili sabiranju i oduzimanju kroz igru, ili tako što su vas slali u prodavnicu? Da li su vas u istoj toj prodavnici učili kako da uštedite? Da li su vas nagrađivali za dobar uspeh u školi i učili kako da zaradite novac noseći smeće?

Sve to verovatno ne bi bilo potrebno da se neko - kada ste vi bili mali - setio da napravi društvenu igru uz koju ćete steći sva ova znanja. Istina, postoji igrica koja se zove monopol, ali ona vas uči kako da zgrnete bogatstvo. I ničemu drugom. A trebalo je razviti igru koja će vas naučiti razlikama između želja i potreba.

U Hrvatskoj je država rešila da se time pozabavi: tamošnja Agencija za nadzor finansijskih usluga - HANFA raspisala je konkurs s temom "Finansijska pismenost kroz igru". I gle čuda - pobedili učenici Osnovne škole Petar Hektorović s Hvara. Napravili su društvenu igru koja vas uči da razlikujete želje i potrebe. Zato je i dobila ime DESITUDO što je spoj dve latinske reči: Desiderium (želja) i Necessitudo (potreba).

Naravno - igrica hvarskih đaka koja je razvijena uz pomoć mentora, dodatno je usavršena jer je bilo neophodno osmisliti bonus pitanja, pojasniti finansijske pojmove i napraviti dodatna uputstva za nastavnike.

"Koncept i ishode učenja koji proizilaze iz igre odobrilo je hrvatsko Ministarstvo nauke i obrazovanja", rekla je za portal Poslovni.hr Ivana Herceg, direktorka Sektora za sistemske rizike i zaštitu potrošača u okviru HANFA.

Da ne bude zabune: Ne radi se o razvoju komercijalne igre, jer je HANFA državna agencija, a u Srbiji slične usluge vrši posebno odeljenje u okviru NBS.

Ivana Herceg smatra da deca u osnovnim školama moraju da nauče da razlikuju želje i potrebe, ali i da moraju da se upoznaju sa novcem i njegovim funkcijama:

“To su osnove za odgovorno upravljanje finansijama i kasnije u životu. Učenici predmetne nastave se kroz igru mogu upoznati i sa složenijim finansijskim pojmovima vezanima uz različite finansijske usluge, od zaduživanja, preko osiguranja do penzione štednje i ulaganja na tržištima kapitala”, rekla je.

Herceg veruje da je svakom roditelju izazov otići u kupovinu s detetom i objasniti mu šta stvarno treba da kupe, a što je tek želja koja se možda i ne može ostvariti.

“Izuzetno je važno razgovarati s decom o novcu već od malih nogu, o razlikovanju i zadovoljavanju potreba i želja, kao i o upravljanju budžetom", istakla je i naglasila da bi deca uz medijsku, informatičku, građansku i druge vidove pismenosti trebalo da se uče i finansijskoj pismenosti:

Hanfa će igru donirati svim osnovnim školama s kojima sarađuje u sprovođenju aktivnosti vezanih uz finansijsko opismenjavanje dece.

(Telegraf Biznis)