Studenti u Nemačkoj voze tramvaje jer nema kod da radi: Da li je ovo novo rešenje?
Pod pritiskom ozbiljnog nedostatka radne snage, kompanije za javni prevoz morale su da pronađu nove izvore za povećanje svoje radnika
Benedikt Hane, 24-godišnjak koji je sedeo za kontrolnom tablom tramvaja, satima je vešto vozio crveno-bele vagone pre nego što je otišao na Univerzitet u Nirnbergu, gde studira socijalni rad. Pošto još uči, Hane je pomno pratio intrukcije, a tramvaj koji je vozio bio je prazan.
Ipak, ako sve bude kako treba, Hane će uskoro postati punopravni vozač tramvaja koji će uveče ili vikendom, kada ne mora da pohađa nastavu, prevoziti ljude po nemačkom gradu Nirnbergu.
Pod pritiskom ozbiljnog nedostatka radne snage, kompanije za javni prevoz, kao što je nirnberška gradska služba VAG, morale su da pronađu nove izvore za povećanje svoje radne snage. VAG bi trebalo da angažuje 160 novih vozača godišnje da upravljaju svojim tramvajima, autobusima i vozovima metroa.
Za Haralda Rubena, koji vodi tim za zapošljavanje i obuku kompanije, bilo je jasno da neće postići ovaj cilj ako ne istraže sve mogućnosti.
Saobraćajno preduzeće je dalo oglas namenjen studentima i ponudilo im da van nastave voze tramvaje na pola radnog vremena. Kako se navodi, studenti bi trebalo da imaju vozačku dozvolu, više od 21 godine i da budu pouzdani i pogodni za vožnju i smenski rad.
Mnogi sektori u Nemačkoj, kao iu drugim evropskim zemljama, suočavaju se sa ozbiljnim nedostatkom radne snage, za koji se očekuje da će se pogoršati ukoliko se ne preduzmu hitne mere. Kompanije javnog prevoza upozorile su da će možda morati da smanje broj autobusa, tramvaja ili podzemnih vozova jer očekuju da će desetine hiljada radnih mesta ostati nepopunjeno u narednim godinama.
(Telegraf Biznis)