Divan primer sloge u selu Osoje kod Prijepolja: Bošnjaci davali imanja da se put proširi za komšije Srbe

J. V.
Vreme čitanja: oko 3 min.

"Asfalt mnogo znači zato što više od 30 godina ništa nisu dobili, sve su sami od svojih sredstava radili", navode meštani

Foto: Rina

Svi pričaju o lepotama srpskih sela, ali migracije iz ruralnih sredina u veće gradove su konstanta već decenijama unazad. Da bi ljudi ostali na svojim ognjištima, najvažnija je putna infrastruktura kako bi mogli normalno i dostojno živeti. Da meštani udaljenih sela na teritoriji opštine Prijepolje nisu zaboravljeni dokazao je lično predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, po čijem direktnom nalogu se asfaltira put kroz selo Osoje. Za deonicu dugačku jedan kilometar, gde živi oko sedamdesetak žitelja, država je izdvojila 10,7 miliona dinara.

Meštanin Stanimir Sredojević kaže da im asfalt mnogo znači zato što 30 i kusur godina ništa nisu dobili, sve su sami od svojih sredstava radili.

- Sada bih se zahvalio državi i predsedniku koji je obezbedio sredstva da uradimo ovoliko puta. I komšijama Bošnjacima hvala, jer nisu pravili imovinske sporove, nego su dali imanja da se put proširi, a lokalno rukovodstvo je prepoznalo i podržalo projekat za naše selo jer mi imamo dosta omladine. U selu ima dosta dece, mladih, živo je. Bavimo se ovde i malinom, a i nekih dvadeset kuća koristi put da seče drva u šumi ili ima imanje ovde”, rekao je Stanimir za RINU.

Predsednik opštine Prijepolje Drago Popadić, sa svojim saradnicima, obišao je radove i tom prilikom istakao da je cilj lokalne samouprave da gde god ima iole života u selima ti ljudi budu podržani putnom infrastrukturom kako bi opstali na tom prostoru.

Drago Popadić: Cilj je da podržimo njihov život na selu

- Skoro 70 ljudi živi na ovom potezu i koristi ovaj putni pravac, cilj nam je da podržimo njihov život na selu, kao što je predsednik Aleksandar Vučić najavio da će sva sela dobiti put, tako i mi pratimo tu politiku i pokušavamo da zadržimo naše ljude na selu. Tako smo se i prema planu razvoja opredelili za poljoprivredu i turizam, jer svako naše selo može da se bavi poljoprivredom, a zašto ne bi probali i da naša seoska domaćinstva krenu u bavljenje nekim vidom seoskog turizma. Ono što izdvaja ovo selo je što ima dosta omladine i ljudi su stalno nastanjeni tu, a ima i onih koji dolaze da ovde obrađuju svoja imanja. Krajnji cilj je da spojimo Karoševinu i da uz pomoć ovog putnog pravca ljudi mogu da priđu svom selu sa dve strane - kazao je Popadić.

Foto: Rina

On je istakao da je teren na kome ovi ljudi žive veoma surov, kao i da je bilo je teško, pogotovu zimi, da se kreću za bilo koju potrebu po lošem makadamu.

- Sada su dobili asfalt, proširen je put, odrađeni su kanali, mislim da će meštani biti zadovoljni i nadamo se da će biti još ovakvih putnih pravaca, jer bez pomoći države ne možemo mi kao lokalna samouprava mnogo uraditi. Mi možemo po 100 – 200 metara, ali kad dođe država odmah se rade kilometri puta. Sutra i prekosutra rade se putni pravci na Barama prema Doskovićima i drugi putni pravci na Barama. Radi se i posle izbora da ne bude da se radi samo pred izbore, jer je politika izgradnje i prosperiteta Prijepolja i Srbije jasna”, poručio je prvi čovek opštine Prijepolje.

Šef gradilišta Marko Ljujić kaže da je dužina trase po nalogu blizu jednog kilometra i da su celom dužinom odrađeni kanali za odvod površinskih voda.

- Širina asfalta je tri metra, a debljina uvaljanog sedam centrimetara. Na par mesta je bilo kritično i morala je da se vrši zamena materijala da bi dobili zahtevanu čvrstoću posteljice. Odrađena su tri cevasta propusta sa ulaznim i izlaznim šahtama. Trenutno je asfalt postavljen na nekih 500 metara. Ugrađeno je oko 2.500 tona tampona, oko 500 tona asfalta i 200 tona kamena. Bilo je veoma zahtevno jer je velika visinska razlika od početka do kraja trase, puno krivina - rekao je Ljujić.

Prema rečima predsednika opštine, Draga Popadića, već u narednim danima će se raditi drugi putni pravci u Barama, a od 1. maja se nastavljaju radovi i u Kamenoj Gori.

(Telegraf.rs)