Vučević i Vesić obišli radove na izgradnji podvožnjaka na pruzi NS- Subotica-Kelebija
Ovakvi veliki infrastrukturni radovi direktno podižu bruto društveni proizvod države, poručio je premijer
Predsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, u pratnji predsednice Pokrajinske Vlade Maje Gojković i gradonačelnika Subotice Stevana Bakića, obišli su danas u Subotici radove na izgradnji podvožnjaka prema projektu modernizacije i rekonstrukcije deonice pruge Novi Sad - Subotica - državna granica Kelebija.
Projekat izgradnje i rekonstrukcije brze pruge Beograd-Budimpešta je najbolji primer onoga što je u program Vlade Republike Srbije stavljeno kao "Skok u budućnost", rekao je premijer Miloš Vučević, i dodao da njime Srbija postaje bolje mesto za život.
- Ovo nije samo pitanje infrastrukturnih radova koji su veoma zahtevni i izazovni, ovo su stvari koje menjaju i krvnu sliku i izgled Srbije. Stvari koje će promeniti i Suboticu i Bačku Topolu, Kulu i Vrbas, zamislite da će neko og Beograda do Subotice putovati vozom za 80 minuta - rekao je Vučević.
To je, kako je dodao, delovalo nestvarno i većina ljudi bi vam se verovatno nasmejala u lice i rekla da maštate i da obećavate nešto što ne možete da ispunite, ali da, to je moguće.
Kako je istakao, pre 150 godina je stigla pruga i železnica u Suboticu i ona je sa dolaskom pruge dobila dodatni kvalitet i postala u pravom smislu reči grad u tadašnjoj Austrougarskoj, a danas Subotica sa brzom prugom dobija nešto novo i što će doprineti da se još brže razvija da ljudi više ostaju u tom gradu, da budu i veće plate i pimanja, da se bolje biznis razvija, da ima veći broj turista.
- Rekao sam gradonačelniku Subotice Stevanu Bakiću da će Subotičani tek videti koliko će ovaj projekat da pokrene ceo grad. U suštinskom smislu ovo za građane znači brže i bezbednije putovanje, manje vremena na put iz jednog grada u drugi, od posla do kuće ili od kuće do fakulteta, a to sve znači više vremena za vašu porodicu i prijatelje, vašu decu i drage ljude - rekao je on.
Ovakvi veliki infrastrukturni radovi direktno podižu bruto društveni proizvod države i iz toga mi možemo da podižemo plate i penzije, naglasio je.
- Stoga ovo nije pitanje samo pruge, vagona i vozova, ovo je suština koja donosi da nam rastu plate i penzije i da nam bude bolji život. Nakon što se projekat privede kraju u Srbiji, što je do kraja godine, čekamo posle naše mađarske prijatelje i braću, da se spojimo nedaleko odavde i da putujete od Beograda do Budimpešte za dva i po sata. To će biti nova dimenzija Srbije - naveo je Vučević.
Prelepa železnička stanica u Subotici se rekonstruiše, rekao je on i dodao da je ona praktično spomenik kulture, a da će postati mesto javnog života gde će ljudi dolaziti da se skupljaju, popiju kafu, kupe suvenir.
- Kao što neki gradovi imaju aerodrom, to će za ovaj grad biti železnička stanica. Isto važi i za sva mesta koja su na ovoj trasi - naglasio je premijer.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da sa ponosom danas može da kaže da se brza pruga Novi Sad - Subotica završava i biće najbrže izgrađena brza pruga na svetu.
- Ponosan sam i srećan zbog velikog uspeha kineskih kompanija koje rade na ovom projektu, ali i na nas u Republici Srbiji, jer će pruga, kada bude završena, biti najbrže izgrađena brza pruga na svetu, umajući u vidu broj kilometara i vreme izgradnje - rekao je Vesić.
Podsetio je da su na izgradnji počeli 1. jula 2022. godine, a biće završena, podvukao je - 30. jula ove godine.
Dodao je da je na 108 kilometara brze pruge, na deonici od Novog Sada do Subotice, postavljeno 280 kilometara šina, budući da u stanicama ima i više koloseka.
- Do sada je postavljeno 260 kilometara, što je 93 odsto, a postavljena je i kompletna kontaktmna mreža, kao i signalizacija. Nakon završetka, počeće probe, prvo statičke, pa dinamičke. Statičke probe počeće 30. jula, dok će dinamičke trajati od 23. septembra do 11. oktobra - precizirao je ministar.
Dodao je da je tokom izgradnje, urađeno 12 stanica, od kojih tri nove - Rumenka, Vrbas i Mali Iđoš-Lovćenac kao zajednička stanica.
Kao posebno značajno je izdvojio to što je izgrađeno 58 mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka, odnosno ukupno 78 ako se računaju i oni manji, za prolazak životinja, ali i vode.
Naveo je da je na trasi pruge bilo 54 ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja, a sada više nema nijednog, što znači da pruga danas daleko bezbednija.
Samo u Subotici, kaže, urađeno je sedam takvih objekata, što je bio poseban izazov.
- Hvala svima, a posebno građanima Subotice, jer nije lako imati radove u centru grada, ali uspeli smo da organizujemo život u gradu, i pored radova i do 30. jula svih tih sedam objekata biće gotovo -rekao je Vesić.
Izgradnja brze pruge pokazala je da Srbija itekako ume da izvodi i najkomoleksnije projekte, a tek je čekaju novi poslovi i projekti.
- Hvala kineskim partnerima, ova pruga je i dokaz kako Srbija tehnološki napreduje i izdiže se po tome iznad drugih zemalja Zapadnog Balkana, pa i nekih evropskih zemalja - poručio je ministar Vesić.
Ambasador Kine u Srbiji, Li Ming, se zahvalio srpskom narodu i srpskoj Vladi koji su ukazali poverenje kineskim kompanijama i što su dopustili da zajedničkim snagama Srbija i Kina izgrade jedan novi put, kako je naveo, put budućnosti i nade.
- Jako sam srećan što danas mogu da prisustvujem ovoj aktivnosti. Pruga Beograd – Budimpešta je veoma važan i ključan projekat saradnje Kine i Srbije. Prilikom predhodne posete predsednika Si Đi Pinga Srbiji oba predsednika su potpisala sporazum, u kom postoji poseban član i poseban deo koji se odnosi na ovu prugu i ovaj projekat, kojim su oni iskazali veliku podršku i odobravanje samog završetka ovog projekta - rekao je Li.
Istakao je da mu je velika čast što danas sa predsednikom Vlade Republike Srbije, ministrom graševinarstva, saobraćaja i infrastrukture, predsednicom Pokrajinske Vlade i gradonačelnikom Subotice, svedoči ovom velikom trenutku i napretku radova u Subotici.
- Uz našu zajedničku saradnju, uložen trud, sigurno možemo da uspemo u ovom projektu. Ovo je važan trenutak za zajedničku izgradnju pojasa i puta Kine i Srbije. Radujemo se i blagovremenom i pravovremenom završetku radova na pruzi i da na taj način ubrzamo razvoj duže čitave trase, kao i da time poboljšamo život srpskog stanovništva - rekao je Li.
Da se u budućnosti očekuje i rekonstrukcija banatske pruge najavo je predsednik Vlade Republike Srbije, Vučević, te kazao da se za taj projekat čekaju partneri.
- Rekonstrukcija pruge Pančevo-Subotica, odnosno Pančevo, Zrenjanim, Kikinda Subotica, podrazumeva da će vozovi njom moći da se kreču 120 kilometara na sat i time će i taj deo naše države dobiti istu šansu da se razvija i daljudi budu zadovoljni. Tome treba dodati i auto-put koji kreće da se radi, Zrenjanin-Novi Sad, onda vidite da i Banat osim vetra ima nešto što će biti na ponos svim Banaćanima - dodao je on.
(Telegraf Biznis)