Folksvagen ne odustaje od štednje: Više od 10.000 radnika ugroženo, ukidaju se bonusi
Oko 2.000 njih radi u kompaniji 25 godina, dok skoro 4.000 ima 35 godina staža
Kako je Telegraf Biznis ekskluzivno pisao, Nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) nalazi se u dubokoj krizi. Sada kompanija planira mere za smanjenje troškova koje će najviše pogoditi najlojalnije radnike.
U okviru VW-ovog programa štednje ukidaju se bonusi za dugogodišnji rad.
Za sada, radnici koji su u VW-u zaposleni 25 godina primaju jednokratnu nagradu od 1,45 mesečne zarade, dok oni s 35 godina staža dobijaju čak 2,9 puta veću isplatu.
Prema nemačkim medijima, koji se pozivaju na radnički savet, oko 6.000 radnika trebalo je da dobije ove bonuse u martu ove godine. Naime, oko 2.000 njih radi u kompaniji 25 godina, dok skoro 4.000 ima 35 godina staža.
Ako se uračunaju svi koji će dostići ovaj nivo zaposlenosti u narednim godinama, to je dobrih 10.000 radnika.
Planira se zatvaranje fabrika
Pored ukidanja članstva u bonus programu, grupa planira još drastičnije mere štednje. Uz smanjenje plata u celom VW-u za deset odsto i otpuštanja, takođe se razmatra i zatvaranje fabrika.
Bilo bi to prvi put u istoriji kompanije da se zatvori jedna ili više fabrika u Nemačkoj. Kao i ostali nemački proizvođači automobila, Volkswagen je u dubokoj krizi.
Pozadina krize je trenutno niska potražnja za električnim automobilima. Istovremeno, VW se suočava sa sve većom konkurencijom iz Kine, čiji su električni automobili često znatno jeftiniji od ovdašnjih – i zbog toga popularniji u Kini.
U trećem kvartalu globalna prodaja pala je za sedam odsto na nešto manje od 2,2 miliona vozila; u Kini su automobilski brendovi zabeležili dvocifren pad.
Proizvođač automobila nema dovoljno električnih vozila u ponudi na tom tržištu. Kupci uglavnom prelaze na električne automobile domaćih proizvođača.
Potražnja za automobilima s unutrašnjim sagorevanjem, u čemu su decenijama prednjačili nemački proizvođači automobila, opada.
(Telegraf Biznis)