Informacije ovog startapa koriste kompanije širom sveta: Evo kako je nastao "Shopnosis"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Velike kompanije poput Koka-Kole i PepsiKa koriste ove informacije kako bi optimizovale svoje marketinške strategije za radnje i bolje organizovale prodajni prostor

Foto: Telegraf

Ove godine, Veb samit je okupio veliki broj mladih inovatora, sa oko 3000 startapa iz celog sveta, među kojima je bilo i 60 iz Srbije. Na osnovu broja štandova, Srbija je zauzela visoko treće mesto, a jedan od istaknutih učesnika bio je Uraž Berisavljević, CEO kompanije Shopnosis.

  • Šta je Shopnosis?

- Shopnosis ima vrlo zanimljiv poslovni model. Mi koristimo pametne naočare poput Ray-Ban Meta, koji je, inače, trenutno najprodavaniji Ray-Ban proizvod globalno. To su pametne naočare sa kamerom EAM, a mi koristimo te naočare da bismo razumeli kako ljudi kupuju,.

  • Kako to tačno deluje u praksi?

- Znači mi zamolimo ljude da kada idu u kupovinu u svoj lokalni supermarket, snime celu svoju kupovinu pomoću pametnih naočara i da nam pošalju te snimke. Trenutno je više od 30.000 ljudi učestvovalo u ovom programu globalno, na četiri kontinenta. Zatim, koristimo Computer Vision i AI analitiku da iz tih videa izvučemo tačno gde su kupovali, da li su primetili neki komad marketinga u radnji, kojim redosledom su kupovali i slično. Velike kompanije poput Koka-Kole i PepsiKa koriste ove informacije kako bi optimizovale svoje marketinške strategije za radnje i bolje organizovale prodajni prostor, kako bi kupci lakše pronašli proizvode.

  • Kako ste došli na ovu ideju?

- Moj co-founder, Vedran, radio je postdoktorsko istraživanje iz oblasti Computer Vision-a na Univerzitetu u Gentu, i to je bilo otprilike u vreme kada su se pojavili Gugl naočare. Pošto se znamo još ranije iz analitičkog sektora retail-a, on je pitao kako bi pametne naočare mogle da se primene u maloprodaji. Tada je nastala ideja za Shopnosis. Počeli smo malo pre pandemije, ali od 2022. godine smo zaista zaživeli i počeli ozbiljno da pokrivamo tržište.

  • Kako ljudi reaguju?

- Reakcije su zapravo odlične, posebno u korporacijama, jer analitika koju pružamo vrlo malo kompanija može da ponudi. Tako da radimo, na primer, za PepsiCo u Velikoj Britaniji, koji već tri godine koristi naše analize. Takođe, Mondelez, vlasnici Milke, Cadbury čokolade, rade sa nama u pet zemalja: Australiji, Irskoj, Francuskoj...

(Telegraf Biznis)