Vest koju mnogi nisu očekivali: "Nissan ima od 12 do 14 meseci za opstanak, profit potonuo za 85%"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Tanjug/AP

Kompanija Nissan suočava se s ozbiljnim finansijskim problemima, a prema rečima dva neimenovana izvršna direktora, proizvođač automobila ima još samo "12 do 14 meseci za opstanak."

Ova alarmantna izjava dolazi nakon što je Nissan ranije ovog meseca otpustio više od 9.000 zaposlenih i istovremeno smanjio proizvodnju za gotovo 20%.

Teške odluke usledile su kao reakcija na drastičan pad operativnog profita, koji je u trećem kvartalu potonuo za čak 85%.

Ovi podaci ukazuju na duboku krizu u jednoj od vodećih japanskih automobilskih kompanija. Dok se Nissan bori da prebrodi izazove na globalnom tržištu, pitanja o budućnosti kompanije ostaju otvorena.

Da li će narednih godinu dana biti presudno za spas ovog giganta automobilske industrije?

Istorija kompanije Nissan

Kompanija Nissan osnovana je 1933. godine u Jokohami, u Japanu, pod imenom Jidosha-Seizo Co., Ltd. Već sledeće godine postaje Nissan Motor Co., Ltd., ime koje nosi i danas. Od samih početaka, Nissan se izdvojio kao lider u razvoju inovativnih tehnologija i pristupa u automobilskoj industriji.

Jedan od ključnih momenata u ranoj istoriji kompanije bilo je lansiranje modela Datsun u 1930-im godinama, automobila koji je postao sinonim za kvalitet i pristupačnost na globalnom tržištu. Tokom Drugog svetskog rata, Nissan je bio uključen u proizvodnju vozila za japansku vojsku, što je značajno uticalo na njegov tehnološki razvoj.

Posle rata, Nissan se brzo oporavio i postao jedan od vodećih izvoznika automobila. Šezdesetih godina prošlog veka kompanija je napravila veliki iskorak na američkom tržištu, gde je Datsun postao jedan od najpopularnijih brendova. Tokom 1970-ih i 1980-ih, Nissan se širio i diversifikovao, postajući jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu.

Godine 1999. kompanija ulazi u stratešku alijansu s Renault-om, čime započinje novo poglavlje u njenom poslovanju. Partnerstvo je omogućilo tehnološku razmenu i zajednički razvoj, ali je donelo i izazove, posebno u poslednjim godinama kada je Nissan suočen s finansijskim problemima.

Iako se trenutno suočava s krizom, Nissan je tokom svoje istorije pokazao otpornost i sposobnost prilagođavanja. Njegova ostavština u automobilskoj industriji uključuje kultne modele poput Nissana GT-R i inovacije u električnim vozilima, kao što je Nissan Leaf, koji je postao jedno od najprodavanijih električnih vozila na svetu.

(Telegraf Biznis)