Kako je Soni uspeo da se vrati na noge i dovede akcije do istorijskog maksimuma: Ova taktika je urodila plodom

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Tanjug/AP

Megakorporacija Soni, poznata po Walkmanu i PlayStation konzoli, poslednjih godina uspešno transformiše svoj imidž iz proizvođača potrošačke elektronike u kompaniju koja se fokusira na zabavni sadržaj.

Ovaj strateški zaokret već daje rezultate. Akcije Sonija dostigle su rekordnu vrednost, dok je sektor zabave postao ključni deo poslovanja, čineći 60% ukupnog prihoda kompanije.

Posebno se ističe uspeh Sonijevih projekata u industriji videoigara i zabave. Serija "The Last of Us", bazirana na istoimenoj videoigri, osvojila je osam Emmy nagrada, postavši prva adaptacija videoigre koja je dobila ovako značajno priznanje.

Soni planira dodatno osnažiti svoju poziciju lidera na tržištu adaptacija videoigara. Nakon uspeha filma "Uncharted", u pripremi je serija bazirana na popularnoj igri "God of War", čiji se izlazak očekuje sledeće godine.

U segmentu konzola, Soni nastavlja da dominira globalnim tržištem zahvaljujući PlayStation brendu. Svaka nova generacija konzola beleži impresivnu prodaju, često nadmašujući konkurenciju poput Microsoftovog Xboxa.

Iako se Soni sve više fokusira na zabavni sadržaj, kompanija ne zapostavlja sektor elektronike. Njihovi visokokvalitetni proizvodi, poput kamera i optičkih senzora, i dalje su cenjeni na tržištu, posebno u saradnji s kompanijama poput Epl-a.

Međutim, jasno je da Soni danas nije samo sinonim za potrošačku elektroniku. Njegova glavna strategija zasniva se na licenciranju intelektualnog vlasništva i razvoju originalnih sadržaja u industriji filmova, muzike i videoigara, čime se pozicionira kao ključni igrač u kreativnoj industriji.

(Telegraf Biznis/Poslovni)