"Zbogom punjači": Kina pronašla način kako da olakša punjenje baterija električnih automobila
U budućnosti vozači električnih automobila više neće morati "mukotrpno" puniti svoje baterije - barem ako kineski gigant baterija CATL ostvari svoje planove. Najveći svetski proizvođač baterija CATL, sa sedištem u kineskom gradu Ningdeu, najavio je ulaganje u brojne stanice.
Umesto da električni automobili "pune gorivo" na stanicama za punjenje, oni će jednostavno dobiti novu, napunjenu bateriju – sve dok automobili imaju instaliranu potrebnu tehnologiju. Rečeno je da se ideja posebno isplati u regionima s visokim udelom električnih vozila.
"Dugo vreme punjenja više neće predstavljati problem"
- Zamenjive baterije u električnim automobilima mogu se zameniti u samo nekoliko minuta. Dugo vreme punjenja više neće predstavljati problem. Ovo je još jedna tehnologija u trci inovacija među proizvođačima električnih automobila. U ovom trenutku nije jasno hoće li se koncept zamenjive baterije uspostaviti - kaže Robin Zalwert, konsultant za održivu mobilnost pri Udruženju TÜV.
Model nudi i druge prednosti. Baterije se "mogu puniti vrlo nežno u niskonaponskim stanicama, navodi Zalwert.
- Ovo ima veliki uticaj na zdravlje baterije i produžava vek trajanja baterija - ističe on.
Osim toga, pri svakoj promeni baterije provodi se temeljita analiza stanja baterije. To povećava sigurnost sistema akumulatora vozila za kupca. Sistemi zamene takođe nude dugoročne ekonomske prednosti. Pošto baterija nije sastavni deo vozila, vlasnici vozila kupuju bez baterije, što u pravilu smanjuje nabavnu cenu za 20 posto. Baterije se zatim obično nude u "leasing modelu".
U Nemačkoj napreduje širenje punjača dok tržište električnih automobila stagnira
- Tehnologija je daleko raširenija u Kini nego u Nemačkoj - rekao je Marcus Bollig, direktor Udruženja automobilske industrije, za MDR, a razlog tome je što je širenje punjača i elektroenergetske mreže znatno skuplje, posebno u većim regionima.
Kina nije samo najveće tržište automobila na svetu, već je i znatno ispred Nemačke u uvođenju električnih automobila – i prodaje ih sve više. U julu je polovina svih novih automobila prodanih u Kini prvi put imala električni pogon. Stoga je potražnja za takvim stanicama za punjenje veća.
(Telegraf Biznis/Fenix)