Umro Ričard Parsons

V. Đ.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Tanjug/AP/Mark Lennihan

Ričard "Dik" Parsons, američki biznismen koji je vodio Time Warner i pomogao legendarnim američkim kompanijama da se snađu u teškim okolnostima, preminuo je u 76. godini

Bio je poznat po svom umeću u rešavanju problema, upravljajući velikim kompanijama, uključujući Time Warner i Citigroup, kroz periode nevolje. Takođe je savetovao američke predsednike i bio je u odborima Estee Lauder, Muzeja moderne umetnosti i drugih kompanija. (Time Warner je bivša matična kompanija CNN-a.)

Parsonsova smrt potvrđena je u saopštenju kompanije za finansijske usluge Lazard, u kojoj je bio u odboru.

"Dikova karijera oličenjem najboljih tradicija američkog poslovnog liderstva“, saopštili su iz Lazarda.

Parsons je imao uticaj u korporativnoj Americi tokom propasti dot-koma i Velike recesije.

Bio je zaslužan za zapanjujući preokret Time Warner-a nakon neuspešnog spajanja od 165 milijardi dolara sa AOL-om, veb portalom koji je bio sveprisutan u ranim danima interneta. Sa Parsonsom kao izvršnim direktorom, Time Warner je smanjio svoj dug za otprilike polovinu što je započelo novu eru održivog rasta.

Zatim je Dik imenovan da vodi Citigroup kao predsednik kroz složen i preko potreban proces strukturiranja nakon finansijske krize 2008. godine, koja je dovela do najvećeg bankarskog kolapsa u istoriji Amerike.

"Dik je igrao i ogromnu ulogu u izgradnji Time Warner-a, ali je bio i jedan od velikih rešavača problema koje je ova industrija ikada videla. Zbog toga su se mnogi od nas ugledali na njega i tražili njegov mudar savet“, rekao je Dejvid Zaslav, predsednik i izvršni direktor kompanije Warner Bros. Discovery, koji je upoznao Parsonsa pre oko 30 godina na NBC-u.

Rekao je da je Parsons bio "tvrd i briljantan pregovarač, koji je uvek želeo da stvori nešto gde obe strane pobeđuju".

(Telegraf Biznis/izvor: CNN)