LinkedIn na sudu: U tužbi protiv kompanije tvrdi se da je "lukavo" iskoristila podatke korisnika za obuku AI
Tužba podneta u SAD-u u ime korisnika LinkedIn Premium-a optužuje ovu društvenu mrežu za deljenje njihovih privatnih poruka sa drugim kompanijama u cilju obučavanja modela veštačke inteligencije (AI).
U tužbi se tvrdi da je u avgustu prošle godine, najveća svetska društvena mreža za profesionalce, "tiho" uvela podešavanje privatnosti, automatski uključujući korisnike u program koji je omogućio trećim stranama da koriste njihove lične podatke za obuku AI.
Takođe, optužuje kompaniju u vlasništvu Microsofta da je mesec dana kasnije prikrila svoje postupke promenom politike privatnosti, koja je počela da tvrdi da se korisnički podaci mogu otkriti u svrhu obuke AI.
Portparol LinkedIna izjavio je za BBC News da su "ove tvrdnje netačne i bez osnova."
U tužbi se takođe navodi da je LinkedIn izmenio sekciju „često postavljana pitanja“ kako bi rekao korisnicima da mogu da odaberu da ne dele podatke za AI, ali da to neće uticati na obuku koja je već obavljena.
- Postupci LinkedIna... ukazuju na obrazac pokušaja prikrivanja tragova - navodi se u tužbi.
- Ovo ponašanje sugeriše da je LinkedIn bio potpuno svestan da je prekršio svoje ugovorne obaveze i standarde privatnosti i da je imao cilj da minimizira javnu kontrolu - piše.
Tužba je podneta na saveznom sudu u Kaliforniji u ime korisnika LinkedIn Premium-a i "svih drugih" u sličnom položaju.
Tužba zahteva 1.000 dolara po korisniku zbog navodnih kršenja američkog saveznog Zakona o pohranjenim komunikacijama, kao i neodređeni iznos zbog kršenja ugovora i zakona o nepravednoj konkurenciji u Kaliforniji.
Prema imejlu koji je LinkedIn poslao svojim korisnicima prošle godine, nije omogućio deljenje podataka korisnika u svrhu AI obuke u Velikoj Britaniji, Evropskom ekonomskom prostoru i Švajcarskoj.
LinkedIn ima više od milijardu korisnika širom sveta, od kojih je skoro četvrtina u SAD-u.
U 2023. godini, kompanija je ostvarila prihod od 1,7 milijardi dolara od premium pretplata.
Takođe su naveli da broj premium pretplatnika brzo raste jer nastavljaju da dodaju nove AI funkcije, piše Bi-Bi-Si (BBC).
(Telegraf Biznis)