Tesla, BMW i kineske kompanije tuže EU: Carine na električne automobile pokreću pravi pravni rat!

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shutterstock

Najveća carina "odrezana" je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, i to 35,3 odsto. Slede Geely sa 18,8 odsto i BYD sa 17 odsto.

Američki Tesla podneo je tužbu protiv Evropske komisije pred evropskim sudom zbog uvođenja carina na električne automobile proizvedene u Kini, pridruživši se grupi kineskih proizvođača i nemačkom BMW-u, objavljeno je na stranici suda.

EU je uvela carine krajem oktobra, nakon istrage koja je, prema njihovim navodima, utvrdila da kineski proizvođači imaju nepravednu prednost zahvaljujući državnim subvencijama.

Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za automobile koje u Kini proizvodi američki Tesla, i to 7,8 odsto. Američka kompanija podnela je tužbu protiv Komisije prošle srede, poslednjeg dana roka za žalbe, pridruživši se Geelyju, SAIC-u, BYD-u, kineskoj komori za spoljnu trgovinu (CCCME) i nemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti.

BMW u Kini, u saradnji sa svojim partnerima, proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper, koje zatim prodaje na tržištu Evropske unije.

- Evropska komisija ovim carinama nanosi štetu evropskim interesima - izjavio je u junu šef BMW-a Oliver Zipse.

U izveštaju Evropskog parlamenta objavljenom u oktobru citirani su navodi „više izvora“ da kineske kompanije (kao što su BYD, Nio i Xpeng) i dalje izvoze relativno mali broj automobila, dok dve trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koja etablirane kompanije iz EU i SAD proizvode u Kini.

(Telegraf Biznis/Zimo)