"Zbog maminih mantija nisam otišao u Nemačku": Porodica Zaimović složno radi, čuva tradiciju i porodicu

V. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: RINA

Mantije, tradicionalno jelo koje budi sećanja na detinjstvo i toplinu doma, postale su simbol porodične ljubavi i zajedništva porodice Zaimović iz Novog Pazara. Ono što je počelo kao skroman posao iz hobija, danas je porodični brend prepoznatljiv po kvalitetu i očuvanju tradicije.

Azra Zaimović, uz podršku svoje porodice, izgradila je posao koji ne samo da čuva kulturno nasleđe, već pruža i ekonomske prilike za lokalnu zajednicu

- Prvenstveno sam počela da radim u kućnim uslovima, više iz ljubavi prema pravljenju pita i mantija nego sa namerom da pokrenem biznis. Međutim, sin Ahmed je saznao za subvencije koje nudi Nacionalna služba za zapošljavanje i predložio mi da se prijavim. Nakon što smo dobili sredstva, posao je krenuo da se razvija. Danas, zahvaljujući tom prvom koraku, zapošljavamo još dva radnika i širimo proizvodnju - kaže Azra, koja svojim trudom i upornošću služi kao inspiracija mnogima.

Ahmed Zaimović, Azrin sin, doneo je važnu životnu odluku kada je odlučio da ostne u Novom Pazaru i pomogne porodici u razvoju biznisa.

- Bio sam na korak od odlaska u Nemačku, ali mamin trud i naša porodična tradicija zadržali su me ovde. Rad u porodičnoj firmi za mene nije samo posao, već način da sačuvamo naš identitet i vrednosti - ističe Ahmed.

Najmlađa članica porodice, osamnaestogodišnja Emina, već od detinjstva aktivno učestvuje u radu.

- Od malih nogu sam gledala mamu kako pravi mantije. Prvu mantiju napravila sam kada sam imala sedam ili osam godina, a prvu pitu samostalno sam razvukla sa četrnaest. Danas pomažem kad god imam slobodnog vremena jer želim da očuvamo porodičnu tradiciju - kaže Emina, koja sa ponosom naglašava da cela porodica doprinosi uspehu firme.

Nacionalna služba za zapošljavanje odigrala je bitnu ulogu u pokretanju i razvoju ovog porodičnog biznisa. Prema rečima PR menadžerke Aide Bojadžić, Azra Zaimović je primer kako hrabrost, vizija i podrška porodice mogu da transformišu ideju u uspešan posao. Subvencija od 300.000 dinara omogućila je porodici Zaimović da započne proizvodnju i stvori prepoznatljiv brend, dok je dalja podrška pomogla u zapošljavanju novih radnika i širenju kapaciteta.

Porodica Zaimović poručuje kako su ljubav, trud i međusobna podrška ključni faktori svakog uspeha. Njihove mantije nisu samo jelo, već simbol očuvanja tradicije i porodičnih vrednosti koje se prenose s generacije na generaciju.

(Telegraf Biznis/Sandžak danas)