Strah za radna mesta: U Nemačkoj bi uskoro moglo da bude ukinuto 40.000 radnih mesta
Stručnjaci očekuju da bi u Nemačkoj uskoro moglo biti ukinuto 40.000 radnih mesta, javljaju nemački mediji. Mogućnost ove prognoze je nažalost zastrašujuće realna: u Nemačkoj bi uskoro moglo biti izgubljeno 40.000 radnih mesta.
Kompanije najavljuju velike mere štednje
Zbog trenutne ekonomske situacije, sve više firmi u gotovo svim sektorima najavljuje mere smanjenja troškova. To uvek utiče na radnike, jer su troškovi osoblja najvažnija stavka u budžetu. Čini se da je automobilska industrija trenutno najgore pogođena.
Veliki proizvođači automobila poput Poršea, Mercedesa i Forda već su najavili planove za masovna otpuštanja radnih mesta. Opseg uticaja čini se poražavajućim: očekuje se gubitak hiljada radnih mesta.
Sindikati i drugi predstavnici radnika su se pobunili. Već su učinjeni veliki ustupci kako bi se sačuvao barem veliki deo radnih mesta. Ali čak i tako, zlo se može sprečiti samo u ograničenoj meri.
Stručnjaci očekuju još veće ukidanje radnih mesta
Mnogi ekonomski stručnjaci glavni problem vide u zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.
Smatraju da će insistiranje na tom datumu ugroziti radna mesta. Kada bi se to promenilo i kada bi se udovoljilo željama kupaca, problema sa kojima se suočavaju veliki proizvođači automobila ne bi bilo. Ali nisu samo oni pogođeni.
Dobavljači se takođe nalaze u problemu s obzirom na trenutnu situaciju, kao i metaloprerađivačke firme. Mnogi od njih već su morali pokrenuti stečaj u prošlosti.
Veliki problem stručnjaci vide i zbog kineskih vozila koja su preplavila evropsko tržište. Zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem dovela bi do propasti nemačkih proizvođača automobila.
- Zato moramo delovati sada i predvideti ekonomski procvat 2033. i 2034. godine. U tim godinama mnogi potrošači će i dalje kupovati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji bi potom bez problema mogao da traje deset godina. To bi automobilsko tržište gurnulo u duboku krizu od 2035. nadalje - kaže stručnjak.
Međutim, političari stvari vide drugačije. „Zadržavanje“ na određenom datumu ne može rešiti današnje probleme. Umesto toga, moraju se stvoriti drugi podsticaji, poput jeftine cene električne energije na punionicama za električne automobile narednih deset godina, piše Fenix.
(Telegraf Biznis)