Kineski proizvođač automobila jako ulazi na tržište Rumunije: Cilj im je da postanu broj 1 po prodaji do 2030.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Mateja Beljan

Kineski proizvođač automobila BYD širi svoju prisutnost u Evropi, a od aprila će zvanično započeti prodaju vozila i u Rumuniji. Prema podacima EVMarket-a, BYD Rumunija će imati 20 prodajnih centara i u ponudi 7 modela električnih i plug-in hibridnih automobila.

Plan za osvajanje tržišta do 2030.

Kompanija planira da u naredne tri godine proširi svoju mrežu na 60 prodajnih centara širom Rumunije, sa ciljem da postane lider na tržištu do 2030. godine. Prvi BYD saloni biće otvoreni u Bukureštu, Jašiju, Brašovu, Temišvaru, Klužu, Konstanci i Piteštiju. BYD je već angažovao Andreja Duiku, bivšeg izvršnog direktora Trust Motors-a, kao Deputy Country Manager-a za Rumuniju i Bugarsku.

Kineski brendovi osvajaju Evropu

BYD nije jedini kineski proizvođač koji širi svoje poslovanje u Rumuniji. Na ovo tržište već su ušli MG, Geely, Leapmotor i Lynk&Co, prateći strategiju snažnog prodora kineskih proizvođača na evropsko tržište.

MG – pionir uspeha kineskih vozila

Brend MG, koji u Rumuniji distribuira ista kompanija koja uvozi Kia vozila, iskoristio je ranu lansiranje krajem 2023. godine. Zahvaljujući programu Rabla u martu 2024, MG je ostvario značajne prodajne rezultate, a u prvih osam meseci ove godine u Rumuniji je registrovano gotovo 1.500 vozila, što ga stavlja u istu ligu sa Peugeotom i Nissanom. Najtraženiji model je MG ZS, popularni hibridni SUV.

Leapmotor – nova konkurencija Daciji Spring

Kompanija Stellantis je u Evropu dovela još jedan kineski brend – Leapmotor, koji je u Rumuniji lansirao dva električna modela: T03 (mali gradski automobil) i C10 (srednji SUV). T03 je direktni konkurent Daciji Spring, ali mu je početna cena 19.900 evra, što je za 3.000 evra skuplje od Springa. Iako Leapmotor nudi veću bateriju i snažniji motor, razlika u ceni mogla bi igrati ključnu ulogu u odluci kupaca.

Lynk&Co – novi pristup prodaji

Još jedan Geely brend, Lynk&Co, otvorio je u Bukureštu svoj prvi pop-up showroom. Njihov prvi model, Lynk&Co 01, dolazi sa hibridnim motorom i koristi platformu Volvo XC40. Međutim, ovaj model je na tržištu od 2017. godine, što znači da tehnologija nije potpuno nova. Brend se oslanja na leasing i dugoročne iznajmljivanje, ciljajući pre svega korporativne klijente.

Dolazak BYD-a i drugih kineskih proizvođača jasno pokazuje promenu u auto-industriji. Evropa sve više otvara vrata povoljnim električnim i hibridnim modelima iz Kine, dok domaći i evropski brendovi dobijaju ozbiljnu konkurenciju.

(Telegraf Biznis/Libertatea)