Čuveni brend obuće odlazi u stečaj: Gasi se tradicija duža od jednog veka
Australijski brend obuće Wittner postao je najnovija maloprodajna kompanija u Australiji koja je otišla u stečaj.
Prema podacima australijske Komisije za hartije od vrednosti i investicije (ASIC), kompanija je jutros imenovala spoljne administratore. Sal Algeri i David Or, partneri iz firme za restrukturiranje Deloitte, preuzeli su upravljanje brendom.
"Razumemo da će imenovanje administratora biti posebno zabrinjavajuće za zaposlene u Wittneru, kao i za njegovu veoma lojalnu bazu kupaca koju je gradio decenijama“, izjavio je Algeri.
"Ali uveravamo sve strane da će poslovanje nastaviti da funkcioniše kao i do sada, dok hitno analiziramo finansijsko stanje grupe i tražimo potencijalne kupce ili investitore zainteresovane za prodaju ili dokapitalizaciju ovog ikoničnog australijskog brenda."
Wittner trenutno ima više od 20 prodavnica u Australiji i na Novom Zelandu, kao i 25 prodajnih mesta u okviru robnih kuća Myer i David Jones. Njihovi proizvodi se prodaju i putem sajta The Iconic.
Brend Wittner, koji je osnovao HJ Wittner 1912. godine kao prvu australijsku kompaniju za naručivanje obuće putem pošte, suočava se sa ozbiljnim padom prodaje i rastom troškova – što je postao obrazac kod brojnih maloprodajnih lanaca u novije vreme.
Portparol kompanije naveo je da će Wittner blisko sarađivati sa administratorima kako bi se postigao najbolji mogući ishod za kompaniju i sve uključene strane:
"Wittner je brend sa tradicijom i bogatom istorijom dužom od jednog veka na tržištu australijske obuće. Tokom protekle godine postigli smo snažan rast online prodaje i značajan rast prodaje kroz širenje prisustva u mreži Myer robnih kuća."
Međutim, ti rezultati, kako navode iz kompanije, narušeni su sve većim troškovima – rastom plata, troškovima zakupa poslovnog prostora, kao i narušenim tržišnim uslovima i poremećajima u lancima snabdevanja.
"Tokom prethodnih 12 meseci investirali smo u naš asortiman i timove i ostajemo posvećeni poslovanju Wittnera."
Brend se i dalje oslanja na široku i lojalnu bazu kupaca, koja uključuje preko 300.000 članova Wittner Co Rewards programa i više od 400.000 pratilaca na društvenim mrežama.
Odluka o ulasku u stečajni postupak dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je Jeanswest najavio zatvaranje svih svojih fizičkih prodavnica i otpuštanje stotina radnika nakon što je ušao u administraciju. Sličnu sudbinu nedavno je doživeo i Mosaic Brands, koji stoji iza modnih brendova Millers, Katies, Rivers i Noni B.
(Telegraf.rs/9news)