Kinezi "raskrinkali" luksuzne brendove: "Oni ti prodaju za 6.000, kod mene košta 300! Toliko stvarno to vredi"
Kupovina robe iz Kine, bar za nas u Srbiji, nije novost... Od pojave prvih kineskih radnji, pa do onlajn platformi, pazarili smo sve što se pazariti može. Za sitne novce kupovalo se od kišobrana, do sudova za kuhinju, odeće, i to relativno pristojne kopije brojnih brendova. Međutim, sada Kinezi neosnovano tvrde da je moguće kupiti "pravi proizvod" luksuznih brendova, i to po neverovatno niskoj ceni.
Naime, već smo pisali o tome kako je trgovinski rat između SAD i Kine doživeo zanimljiv obrt, budući da su kineske fabrike koje su na žestokom udaru zbog Trampovih carina, pronašle novi način da dopru do američkih kupaca - i to preko TikToka.
Osim što su fabrike ponudile sve od igle do lokomotive po neverovatnoj ceni, Kinezi su otišli i korak dalje sa namerom da "raskrinkaju" luksuzne brendove. Pa tako na TikToku kruže snimci u kojima se bez dokaza tvrdi da se upravo u Kini proizvode artikli najluksuznijih svetskih brendova, koji se potom širom Evrope i Amerike prodaju po cenama većim i od 30.000 evra, poput nadaleko čuvene Birkin tašne... Klip u kojem jedan muškarac tvrdi da čuvena Channel tašnica, koja košta preko 6.000 evra u radnji, kod njega košta 300 jer to "toliko stvarno vredi" zabeležio je više miliona pregleda u svega nekoliko dana.
U snimku koji je takođe postao viralan tvrdi se kako čak 80 odsto Gucci proizvoda dolazi sa traka kineskih fabrika. U istom snimku se tvrdi da je Prada čak 60 odsto svojih proizvoda pravi u Kini... Onda su nastavili da ređaju brendove, od luksuznih "Channel", "Louis Vuitton", pa do onih komercijalnih - Adidas, Nike...
Potom se na te proizvode, kako tvrde, samo "lepi etiketa" da je sve proizvedeno u nekoj evropskoj zemlji i potom prodaje po astronomskoj ceni.
Tvrdnje iznete u brojnim snimcima brojne čuvene kompanije su odmah demantovale. Louis Vuitton je više puta izjavio da nijedan njegov proizvod nije napravljen u Kini. Čuveni Hermes, poznato je, svoje proizvode pravi u pogonima u Francuskoj, na više od 30 lokacija, ali i u Italiji, Švajcarskoj, Portugalu... Uprkos tome što sve ukazuje na to da su tvrdnje o proizvodnji u Kini lažne, mnoge korisnike TikToka i dalje privlači ideja da "zaobiđu" visoke maloprodajne cene luksuznih proizvoda i pazare po znatno nižoj ceni - pa makar to značilo i da će nositi "dobar lažnjak".
Uprkos tome što je za svačiji novčanik "privlačno" da se pazari jedan Hermes za par stotina evra, stručnjaci upozoravaju da kupovina direktno od ovih izvora može izložiti potrošače falsifikovanoj robi. Kina je već dugo epicentar globalne industrije falsifikata, a američka carina je samo u 2023. godini zaplenila falsifikovanu robu u vrednosti od 1,8 milijardi dolara. Rizik je značajan, i neki lideri u industriji pozivaju potrošače da budu oprezni pri kupovini iz inostranih fabrika.
(Telegraf.rs)