Kompanija sa Balkana koja ima samo 2 radnika i zarađuje 182.4 miliona evra: Evo čime se bave

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock/PlNA

Kompanija GEN-I d.o.o. Sarajevo, koja trenutno zapošljava samo dvoje ljudi, prošle je godine ostvarila prihode od 331 milion maraka. Iako je to značajan iznos, u poređenju s prethodnim godinama predstavlja pad, jer je firma prethodno ostvarivala viši prihod. Naime, 2022. godine, kada je firma imala samo jednog zaposlenog, prihod je iznosio čak 761 milion maraka, da bi 2023. godine pala na 357 miliona maraka.

GEN-I d.o.o. Sarajevo se bavi trgovinom električnom energijom, specifičnom delatnošću koja objašnjava mali broj zaposlenih. Firma ne zahteva veliki tim jer se osnovne operacije svode na ugovaranje kupovine i prodaje struje, zbog čega im je dovoljan mali tim stručnjaka.

Kompanija je deo Grupe GEN-I, koja je jedan od lidera u trgovini i prodaji električne energije u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Evropi. Sama Grupa GEN-I dolazi iz Slovenije, a njeno prisustvo na tržištu značajno utiče na poslovanje i uspeh kompanije u Bosni i Hercegovini.

Za 2022. godinu, značajan porast prihoda može se povezati s izuzetno visokom cenom električne energije, što je bio rezultat šoka na tržištu izazvanog ruskim napadom na Ukrajinu. Ovaj globalni događaj stvorio je ozbiljan pritisak na energetske cene, što je omogućilo rekordne prihode za kompanije koje se bave trgovinom električnom energijom. Međutim, u 2023. godini tržište je počelo da se stabilizuje, što je rezultiralo padom prihoda prema normalnijim granicama.

S obzirom na visoke prihode, dobit firme je u poslednje dve godine znatno opala. U 2023. godini, firma je ostvarila dobit od 56.099 KM, dok je godinu ranije iznosila 347.261 KM. Godina 2022. bila je izuzetak, s dobiti od 591.227 KM, ali je to bilo zbog povoljnog tržišta.

Iako su prihodi firme bili značajni, njihova dobit ostaje skromna u odnosu na ukupne prihode. Ovo ukazuje na to da, iako je trgovina električnom energijom potencijalno profitabilna, mala razlika između kupovne i prodajne cene struje može značajno uticati na marže, što se odražava na poslovne rezultate ove kompanije.

(Telegraf Biznis)