Kineski gigant sa 700 hiljada zaposlenih ulazi na britansko tržište: Amazon dobija ozbiljnog rivala

V. K.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shutterstock

Jedan od najvećih svetskih maloprodajnih lanaca, JD.com iz Kine, kreće u ozbiljno širenje ka Velikoj Britaniji putem novog brenda – Joybuy. Iako je malo poznat van Azije, JD.com ostvaruje godišnji prihod od gotovo 160 milijardi dolara.

To predstavlja veliko širenje na britansko tržište za ovog globalnog maloprodajnog giganta, koji ima oko 600 miliona kupaca godišnje širom sveta i zapošljava skoro 700.000 ljudi.

Ričard Ćiangdong Lju, osnivač i predsednik kompanije, jedan je od najbogatijih ljudi u Kini, sa procenjenim bogatstvom većim od 6 milijardi dolara.

Foto: JD.com

Kompanija je već počela da zapošljava stručnjake iz britanskih trgovinskih lanaca poput Tesco, Lidl i Amazon, a test verzija sajta Joybuy već je aktivna. Očekuje se zvanično lansiranje do kraja 2025. godine.

Joybuy trenutno nudi širok izbor prehrambenih i elektronskih proizvoda, s posebnim fokusom na uvoznu azijsku robu, ali i poznate zapadne brendove. Iako još nema svežih proizvoda u ponudi, JD.com planira da većinu asortimana nabavlja lokalno.

Dolazak JD.com dolazi u trenutku kada kineske kompanije traže nova tržišta zbog trgovinskog rata sa SAD. U Velikoj Britaniji, Joybuy bi mogao popuniti prazninu u segmentu jeftine online ponude, gde konkurenti poput Aldi i Lidl ne nude online prodaju.

Analitičari ističu da, iako postoji prostor na tržištu, većina britanskih kupaca i dalje preferira fizičke prodavnice. Ipak, JD.com veruje u svoju prednost: brzinu isporuke i fokus na kvalitet po niskim cenama, piše britanski Telegraf.

Zvaničnici kompanije najavljuju da će evropska strategija pratiti uspešan kineski model -"Kvalitetni proizvodi po odličnim cenama, uz brzu i pouzdanu dostavu.".

(Telegraf Biznis)