Moskva blokirana, taksi duplo skuplji: Evo šta Rusi plaćaju za Dan pobede - cifra spektakla je NEVEROVATNA!
Dok tenkovi bruje, avioni paraju nebo, a Crveni trg blista kao iz sovjetskih filmova, iza spektakla koji svet gleda sa strahopoštovanjem stoji cena od koje se i najhladnijima diže obrva: Parada pobede u Moskvi ove godine košta oko 205 miliona rubalja – odnosno oko 6,3 miliona dolara!
A to je samo „osnovna“ stavka.
Šta sve uključuje ovaj milionski spektakl?
9.000 vojnika u stroju
110 komada teške vojne tehnike
70 aviona i helikoptera iznad Moskve
1.100 muzičara u vojnom orkestru
Dvomesečne pripreme u Alabinu, 50 km od Moskve, na posebno izgrađenoj replici Crvenog trga
Renoviranje trotoara, farbanje simbola, specijalne postavke iznad GUM-a
I – nećete verovati – razbijanje oblaka! (da, to se radi svake godine)
Procene govore da je 2019. godine parada koštala više od 450 miliona rubalja, dok su još 2013. samo pripreme i „čišćenje neba“ gutali 3,4 miliona dolara.
Šta dodatno plaćaju građani?
Zatvoreni centar Moskve = kolaps saobraćaja
Neradni dani = gubici u ekonomiji
Povećani troškovi bezbednosti
Popravke oštećenih trgova nakon prolaska tenkova – primer: Manježni trg, 2015. godina, 4 miliona rubalja.
Taksisti na ivici nervnog sloma
U danima oko parade, cene taksija u Moskvi lete do 1,6 puta više od standarda. Nedostatak vozila, saobraćajne blokade i problemi s mobilnim signalom stvaraju haos. Korisnici aplikacija poput Jandeks GO već prijavljuju da im opcije "nestaju pred očima", a u pojedinim zonama – nema slobodnih vozila ni za lek.
A tek internet?
Od 7. do 9. maja očekuju se i ozbiljni problemi sa mobilnim vezama. Operateri, banke i servisi već su obavešteni da „ne računaju na stabilnost“. Savet stručnjaka: ako već morate u grad – hvatajte Wi-Fi gde god stignete.
Parada pobede nije samo vojna demonstracija – ona je čitav ekonomsko-logistički poduhvat, sa budžetom većim od mnogih filmova visokobudžetne produkcije. I dok se nebo nad Moskvom raščišćava po narudžbini, a tenkovi lome granit, običan građanin pokušava da stigne s tačke A na tačku B – po ceni koja sve više liči na kartu za let.
(Telegraf Biznis)