Čistačice uvele novinu, više se ne naplaćuje samo po satu: "Evo koliko su mi uzele za 80 kvadrata"
Otvoriti preduzetničku radnju u Srbiji često deluje kao dobra poslovna prilika, posebno u sektorima gde je potražnja konstantna.
Jedna od najpopularnijih delatnosti poslednjih godina postaje – čišćenje. Usluge čišćenja stanova, poslovnih prostora i vozila sve su traženije, a mnogi se pitaju da li se u ovaj posao zaista isplati uložiti i koliko može da se zaradi.
Na domaćim forumima i mrežama često se vodi rasprava o tome koliko je unosno pokrenuti paušalnu radnju za čišćenje. Korisnici dele svoja iskustva i savete koji mogu biti dragoceni za one koji razmišljaju o ovom koraku.
„Koliko čujem, a i znam iz ličnog iskustva, sada se naplaćuje po kvadratu, a ne po satu. I to su prvo počeli u Beogradu, recimo 1 do 2 evra po kvadratu. Kad se setim, pre par godina su toliko moleri uzimali da okreče kuću, a danas za čišćenje. Više to nema nikakve logike. Uglavnom, meni su čistili stan od 80 kvadrata za 80 evra, i to za dva sata. Pa ti sada izračunaj – može ona da očisti 4-5 stanova dnevno. I naravno, prebukirana je", ispričala je jedna korisnica.
Jedan korisnik foruma navodi da će uspeh najviše zavisiti od toga koliko ste dobri u svom poslu. Preporučuje da prvo pronađete klijente, proverite potražnju i tek onda razmislite o pokretanju firme. "Sve se isplati ako si među najboljima u tome što radiš", navodi on, uz poruku podrške novim preduzetnicima.
Drugi korisnik pominje nove aplikacije i platforme koje povezuju klijente i pružaoce usluga čišćenja, uz napomenu da iako je teško naći pouzdane radnike, oni koji rade preko takvih sistema mogu solidno da zarade. Naglašava da je tražnja naročito visoka u Beogradu i na turistički atraktivnim lokacijama u Srbiji.
Ipak, neki podsećaju da, iako pranje i čišćenje automobila može biti unosno, to često više liči na dopunski prihod nego na stalan posao. Jedan komentator pominje komšiju koji je uložio u opremu za mobilno čišćenje vozila, ali dodaje da nije siguran koliko je to dugoročno isplativo.
Za one koji su optimistični, neko navodi da je trenutna situacija povoljna za ulazak u ovu granu usluga, posebno jer u gradovima poput Beograda i Novog Sada, ali i u banjskim i turističkim mestima, postoji stalna potražnja za profesionalnim čišćenjem stanova i apartmana.
Ipak, da bi posao uspeo, ključno je izgraditi poverenje sa klijentima. Bez kvalitetne usluge i dobre komunikacije teško je obezbediti stalne klijente i stabilan prihod. Jedan korisnik zaključuje: "Probaj pa vidi. Nijedan posao nije garantovan, ali ako si posvećen, tržište će to prepoznati."
Na kraju, može se reći da otvaranje radnje za čišćenje u Srbiji ima potencijal da bude isplativo, ali kao i u svakom biznisu, uspeh zavisi od kvaliteta rada, ozbiljnosti pristupa i sposobnosti da se izdvojite iz mase.
(Telegraf Biznis)