Telekom preuzeo kanale SBB-a i Total TV: Lučić otkrio šta građani mogu sledeće da očekuju
Telekom Srbija je najbrže rastući telekomunikacioni operater u Jugoistočnoj Evropi sa oko 13 miliona korisnika u 12 zemalja, izjavio je u Vašingtonu generalni direktor Vladimir Lučić na Forumu o transatlantskoj ekonomskoj saradnji Jugoistočne Evrope i poručio da je cilj Telekoma Srbija da postane značajan akter i na globalnoj sceni.
Lučić je na jučerašnjoj konferenciji istakao značaj partnerstva sa Sjedinjenim Američkim Državama, kao i da je ponosan što je Telekoma Srbija postao najbrže rastući telekomunikacioni operater u Jugoistočnoj Evropi.
- Sada je naš cilj da postanemo relevantan akter na globalnoj sceni. Svesni smo da, da bismo to postigli, moramo da se oslonimo na globalnu ekspertizu, savete i podršku i zato su pouzdana partnerstva sa zapadnim zemljama ključna za poslovnu strategiju Telekom Srbija grupe - naveo je Lučić.
Naveo je da partnerstava pomažu poslovanju Telekoma Srbija da se privuku investicije, transformiše i inovira.
Podsetio je da je Telekom u oktobru 2024. godine napravio prve korake na globalnim finansijskim tržištima emisijom obveznica vrednih 900 miliona dolara.
- Ovaj veoma uspešan međunarodni poduhvat bio je naš prvi takve vrste i kao takav, velika prekretnica na globalnom putu naše kompanije, koji je dodatno ojačao naše prekogranične veze. Ključnu ulogu u ovom uspehu imali su naši investitori-partneri, među kojima su Bank of America, BNP Paribas, Deutsche Bank, Erste Group, MUFG, Raiffeisen Bank i UniCredit - naveo je Lučić.
Naglasio je da emisija obveznica ne samo što je ojačala poverenje međunarodnih investitora u poslovanje Telekom Srbije već je i oslobodila sredstva za finansiranje budućih kapitalnih investicija i ubrzala put ka digitalnoj transformaciji.
Kako je rekao, pomogla je Telekomu da napravi planove za širenje u Evropi, ali i u SAD i da unapredi međunarodne odnose.
Govoreći o saradnji sa SAD, podsetio je da je Atlantski savet 1961. godine osnovala grupa uticajnih američkih i evropskih lidera, pretežno državnika, diplomata i akademika koji su verovali da je bliža saradnja između Severne Amerike i Evrope od ključnog značaja tokom Hladnog rata.
Lučić je naglasio je da je cilj bio da se podrži Atlantski savez i promoviše dijalog o zajedničkim političkim, ekonomskim i bezbednosnim interesima i da mu je zato čast što prisustvuje konferenciji na kojoj se razgovara o unapređenju transatlantske saradnje, a posebno sada kada se svet suočava sa velikim globalnim promenama i prekretnicama.
- Kada je reč o digitalnoj transformaciji, ponosni smo što predvodimo naš region. Dostigli smo nivo internet i mobilne mrežne povezanosti, dostupnosti i kvaliteta koji je uporediv sa vodećim zemljama Evropske unije. Izveštaj Ujedinjenih nacija o elektronskoj upravi (E-Government Survey) ukazao je na izuzetan napredak u telekomunikacionoj infrastrukturi Srbije, sa indeksom od 0,92, jednim od najviših u Jugoistočnoj Evropi - napomenuo je Lučić.
Istakao je da se Telekom Srbija priprema i za ubrzanu izgradnju 5G mobilne mreže u regionu, uz podršku partnera, Američke Eksim banke i Evropske investicione banke.
Ukoliko naš zahtev za 5G bude uspešan, očekujemo da će skoro cela teritorija Srbije biti pokrivena 5G mrežom do 2027. godine, najavio je Lučić.
Kaže da su pripreme već u toku, uz instalaciju više baznih stanica koje obezbeđuju Ericsson i Nokia.
- Naša saradnja sa Vodafonom kao strateškim globalnim partnerom takođe će nam pomoći da maksimalno iskoristimo potencijal 5G tehnologije na našem tržištu i obezbedimo transformativne prednosti za naše građane. Ovaj napredak dodatno nas približava zapadnim infrastrukturnim standardima i osnažuje naše kapacitete za prekograničnu saradnju - rekao je Lučić.
Izrazio je uverenje da budućnost medija i koristi koje donosi društvu leže u visokokvalitetnom sadržaju koji istovremeno, kako je rekao, i zabavlja i obrazuje.
- Imajući to na umu, uspostavili smo transatlantska partnerstva sa globalno prepoznatljivim američkim brendovima kao što su Bloomberg, Disney+, Amazon, HBO i Newsmax, kako bismo našim korisnicima obezbedili visokokvalitetan, nezavisan, međunarodni sadržaj i vesti. Izuzetno smo ponosni na ova vredna transatlantska partnerstva, izgrađena na poverenju i zajedničkoj viziji, sa ciljem jačanja veza između naših regiona - naveo je Lučić.
Naglasio je da Telekom pored toga ulaže i u sopstveni sadržaj, proizvodeći više od 50 odsto ukupnog sadržaja u našem regionu, uključujući sport, zabavu, multimediju i informativne programe.
- Telekom Srbija Multimedia je za samo pet godina proizvela više od 100 originalnih naslova. Naša ulaganja su značajna i iznose više od 130 miliona dolara. Ovaj sadržaj delimo i na međunarodnom nivou. Naša mreža distribucije i emitovanja pokriva više od 30 zemalja, dosežući do naše globalne dijaspore i lokalne publike, čime se unapređuju međunarodni odnosi i kulturno razumevanje - naveo je Lučić.
Dodao je da Telekom Srbija ulaže i u transformativne digitalne tehnologije koje poboljšavaju korisničko iskustvo i operativnu efikasnost.
- Tako smo, na primer, prvi operater u Srbiji koji je uveo digitalni onboarding i video identifikaciju, razvijene u partnerstvu sa domaćom kompanijom koja nam pomaže da isporučimo vrhunski sadržaj i izuzetno korisničko iskustvo. Nadamo se da će nova transatlantska partnerstva doneti slične koristi. U Telekom Srbija grupi verujemo da će budućnost pokretati mašta i inovacije - istakao je Lučić.
Kazao je da inovacije imaju ogroman potencijal i da mogu da ubrzaju i prošire mogućnosti za komunikaciju, razmenu znanja, kulture i iskustava preko granica.
- Kao što smo videli, augmentisana inteligencija drastično menja način na koji radimo, zabavljamo se i živimo. Njena primena ubrzano napreduje u svim oblastima poslovanja, uključujući i Telekom Srbija grupu. Kroz istoriju su ljudi govorili da će televizija uništiti radio, da će digitroni ukinuti potrebu za matematikom - rekao je Vučević.
Napomenuo je da je Telekom prigrlio veštačku i opštu veštačku inteligenciju (AI i AGI).
- Kroz značajna ulaganja redefinišemo i unapređujemo način na koji veštačka inteligencija kreira i plasira sadržaj. Verujemo da će u budućnosti filmovi, televizijske serije i sportski prenosi koristiti veštačku inteligenciju na načine koje danas još ni ne možemo da zamislimo - naveo je Lučić.
Dodao je da se unutar Telekoma Srbija započelo sa integracijom veštačke inteligencije u kontakt centre.
- Na osnovu istraživanja sa ove strane Atlantika, zabeleženo je povećanje korisničkog zadovoljstva od 67 odsto kada veštačka inteligencija podržava prvi nivo komunikacije sa korisnicima. Pored toga, AI se koristi za optimizaciju naše mreže i sistema za upravljanje podacima. Da bismo to podržali, zapošljavamo 50 stručnjaka za veštačku inteligenciju, a planiramo da taj broj povećamo na 500 u naredne četiri godine. Ako imate softverske inženjere obučene za AI, javite nam se! - poručio je Lučić.
On je podsetio da Telekom podržava inovativne startape u Srbiji putem preduzetničkog fonda - TS Ventures za rizični kapital.
- Fond je do sada podržao 20 startapa, od kojih je devet zasnovano na veštačkoj inteligenciji. Ponosni smo što negujemo i omogućavamo razvoj talenata. Čak šest startapa iz našeg fonda ima potencijal da postanu tzv. jednorozi (sa vrednošću većom od milijardu dolara). Ovi projekti mogu da budu pokretači inovacija i donesu koristi ljudima daleko van granica našeg regiona, istovremeno promovišući potencijal domaćih srpskih talenata i njihovog inovativnog rada novim globalnim publikama, uključujući i ovde, u Sjedinjenim Američkim Državama - naveo je Lučić.
Dodao je da Telekom pojačava realizaciju strateških planova za rast i transatlantsku saradnju.
- Tokom 2025. godine, radujemo se daljem širenju naše međunarodne mreže tehnoloških i medijskih partnera, kao i uzbudljivom lansiranju nove usluge ovde, u SAD. U skladu sa našom vizijom rasta van granica Srbije, želimo da se obratimo i našoj regionalnoj dijaspori u Americi. U tom cilju, ponudićemo im mobilne usluge, medijski sadržaj i digitalne servise, razvijene u saradnji sa našim cenjenim partnerom i svetskim liderom, kompanijom Vodafone - kazao je Lučić.
Izrazio je nadu da će ulazak Telekoma na američko tržište stvoriti nove prilike za dalju saradnju i partnerstvo između Srbije i američkih organizacija i kompanija.
Lučić je naglasio da je Telekom Srbja pre sedam godina imao prihod manji od milijardu evra, a da je sada veći od dve milijarde.
- I za pet godina ćemo biti blizu tri milijarde evra. Širimo naše poslovanje u Zapadnoj Evropi i širimo naše poslovanje na SAD. Koristimo sva partnerstva sa američkim institucijama kako bismo poboljšali naše performanse - zaljučio je Lučić.
(Telegraf Biznis/Tanjug)