Sa koliko novca vas banka smatra bogatim klijentom? Iznenadićete se ko je danas u Srbiji “poželjna mušterija”
U svetu bankarstva danas više nije potrebno biti milioner da biste se tretirali kao klijent "visoke vrednosti". Sve više finansijskih institucija širom Evrope, ali i u regionu, pažnju usmerava na “nove bogate” – imućne, ali ne nužno ekstremno bogate pojedince.
Prema pisanju Frankfurter Allgemeine Zeitunga, banke danas klijente svrstavaju u tri glavne kategorije, a za ulazak u prvu – već možete konkurisati ako imate ušteđevinu u visini prosečnog stana.
Tri klase bogatstva u očima banaka
Imućne osobe ("affluent clients")
Klijenti koji imaju između 100.000 i 1.000.000 evra likvidne imovine. Ovo je najpoželjnija ciljana grupa za većinu evropskih banaka. Oni donose stabilnost, ulaganja i realne potrebe – bez prevelikih troškova.
HNWI – pojedinci visoke neto vrednosti (High Net Worth Individuals)
Ova grupa uključuje sve one sa preko milion evra u imovini. Banke ih posebno tretiraju, ali uz to dolaze i skuplji, personalizovani savetodavni paketi, jer ti klijenti često imaju složenije investicione zahteve.
UHNWI – pojedinci ultra visoke neto vrednosti (Ultra High Net Worth Individuals)
U ovu grupu spadaju klijenti sa 30 miliona evra ili više. Njima se bave posebni privatni bankarski timovi, uz najteži pristup i najekskluzivnije pogodnosti, ali i vrlo visoke troškove održavanja odnosa.
Šta banke danas zaista žele?
Iako možda zvuči paradoksalno, milioneri više nisu najpoželjniji klijenti. Banke se sve više okreću “zlatnoj sredini” – ljudima sa 200.000, 300.000 ili 600.000 evra u kešu ili štednji. Razlog je jednostavan:
Nude stabilan kapital, ali nemaju previše komplikovane finansijske zahteve.
“To su ljudi koji traže povoljne investicione opcije, hipotekarne savete, možda jednu ETF strategiju, ali ne zahtevaju tim analitičara, poreskih savetnika i off-shore struktura,” navodi se u izveštaju Business Punk magazina.
Da li je 100.000 evra novo "bogatstvo"?
U očima banaka – jeste.
Imati šestocifrenu štednju u evrima danas vas već svrstava među klijente koji dobijaju bolji tretman. To može značiti:
- Personalizovanog savetnika
- Pristup ekskluzivnim investicionim fondovima
- Niže kamate na kredite
- Više kamate na štednju
- Posebne digitalne i VIP usluge
A gde je tu Srbija?
Iako domaće banke ne objavljuju javno identične klasifikacije, praksa je vrlo slična. Klijent sa ušteđevinom većom od 50.000 ili 100.000 evra često biva pozvan u “premium segment”, sa pozivima na posebne događaje i mogućnostima da koristi proizvode koji nisu dostupni svima.
Ne morate biti milioner da biste bili “važan klijent”.
Danas se finansijske institucije bore za poverenje ljudi sa srednjom visinom kapitala – onih koji neće praviti problem, ali će donositi profit.
Ako imate štednju veću od 100.000 evra – vi već pripadate bankarskoj eliti.
Sledeći put kada vas pozove "vaš lični savetnik", znaćete zašto.
(Telegraf Biznis)