Stranci razaraju Hrvatsku, šokirao ih snimak iz Makarske: "Za to da potrošim 3.000 evra?"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Milena Đorđević

Državni zavod za statistiku Hrvatske objavio je da je tokom 2024. godine zemlja zabeležila više od 21,3 miliona turističkih dolazaka i rekordnih 108,7 miliona noćenja, što je rast od četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu. Najposećenije oblasti su Istra, Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija, dok su među gradovima i dalje prvi Dubrovnik, Rovinj i Poreč.

Ipak, rekordni rezultati donele su i rastuće probleme sa prenatrpanosti. Na društvenim mrežama osvanuli su snimci prepunih plaža, a jedan iz Makarske, koji prikazuje masu kupača na gradskoj plaži, postao je viralan i izazvao burnu raspravu.

Turisti se žale da je gužva na plažama nepodnošljiva – neki tvrde da ceo trud tokom godine pada u vodu jer na odmoru nije moguće ni da se normalno prođe bez da se nekome stane na nogu. Jedan komentator opisuje borbu za mesto na plaži kao pravu borbu za preživljavanje, a ne odmor.

Pored gužvi, mnoge je šokirala i visoka cena odmora u Hrvatskoj. Neki se pitaju zašto ljudi uopšte dolaze ako je za odmor potrebno potrošiti i po nekoliko hiljada evra, dok drugi ne mogu da poveruju da se plaža plaća i po 100 evra dnevno.

"Zašto ljudi uopšte idu u Hrvatsku? Smatraju li ovo odmorom?", "Da potrošim 3.000 evra ili više?", "100 evra po danu za ovo?", pitaju se mnogi.

Zanimljivo je da je jedan korisnik podsetio na nedavne medijske najave da će sezona propasti zbog skupog sladoleda i manjka turista, pa se sada pita gde su ti turisti nestali.

S druge strane, domaći korisnici pokušavaju da smire strasti i podsete da gužve nisu ništa novo. Ističu da je tako bilo i pre 20 godina, samo što tada nije bilo TikToka da se to toliko brzo i glasno podeli. Gradske plaže su oduvek bile pune, a one skrivene valja čuvati za lokalno stanovništvo. Neki poručuju da je sasvim normalno da ljudi idu na plažu u isto vreme jer su plaže male, a turista i domaćih mnogo.

Uspon hrvatskog turizma donosi rekorde, ali i nove izazove – kako balansirati između uspeha i očuvanja kvaliteta odmora i životne sredine.

(Telegraf Biznis/Dnevno)