Pivo 8,5 evra, špagete 29! Hvar postao luksuz za bogate: "Ne idem više tamo, ovo je ludilo"
Turistička sezona u Hrvatskoj je u punom jeku, ali umesto gužvi i euforije, sve više se čuju komentari o – praznim baštama i paprenim cenama. I dok zvanični podaci beleže rast broja turista i prihoda u ugostiteljstvu, gosti su ogorčeni. Kažu: "Ovo više nema smisla!"
Posebno je odjeknuo komentar Slovenke Maje Oven, potpredsednice Biciklističkog društva "Rog", koja je na Fejsbuku podelila niz fotografija iz Hvara i uzburkala region.
- Hvar, danas u 18:30 – nigde gužve. Pivo 8,5 evra. Špagete bolonjeze - 29 evra. Dnevna supa - 11, a desert 12 evra! Ovo više nije normalno – poručila je Oven i dodala da su u pojedinim kafićima insistirali da se plati kešom, dok račune nisu davali.
Ona je turiste otvoreno savetovala da preskoče Hvar ove godine i sačekaju "dok se cene vrate u normalu".
"Hrvatska više nije za nas obične ljude"
Njen stav brzo je naišao na podršku širom društvenih mreža.
-Ista situacija u Poreču. Nema ljudi, a ponašanje i dalje katastrofa. Hvala ti što si ovo podelila, mislili smo da smo mi problem - napisala je jedna korisnica.
- Tri meseca rade, pa hoće da zarade za celu godinu. Ali narod više ne naseda na to - dodaje druga.
Treća korisnica zaključuje da je Hrvatska promenila svoju politiku:
- Više ne žele prosečne turiste, već najbogatije na svetu. Ali im to ne ide. Previše Slovenaca se jednostavno vraća u svoje kamp-prikolice i kuće na hrvatskoj obali. Cene su nenormalne, ali je more blizu, i dalje dolazimo.
Cena čipsa 4, sunčane kreme 30 evra, Jamnice 6 evra
Primeri sa društvenih mreža i stranih blogova samo potvrđuju ono o čemu se mesecima šuška:
- Pivo – 7,5 do 8,5 evra,
- Špageti bolonjeze – 29 evra,
- Supa – 11 evra,
- Sunčana krema – gotovo 30 evra,
- Čokolada – preko 8 evra,
- Čips – 4 evra,
- Jamnica od 0,25l u Primoštenu – 6 evra,
- Ležaljke - luksuz za koji čak ni Nemci više ne žele da daju novac.
Sve češće se čuje i da ni Hrvati sa prosečnim platama više ne mogu sebi da priušte klasičan letnji dan na plaži - kafa, ručak, desert i ležaljka postali su "scenarijo za bogate".
Ministar tvrdi: "Nudimo kvalitet za cenu"
I dok gosti negoduju, ministar turizma Tonči Glavina tvrdi da Hrvatska i dalje nudi dobar odnos cene i kvaliteta, i poziva na suzdržanost u kritikama.
- Negativni medijski narativi mogu da naruše ugled zemlje - poručio je Glavina.
Međutim, sve više turista - naročito iz regiona - traži alternativne i povoljnije destinacije. Ako se ovakav trend nastavi, Hrvatska bi mogla izgubiti imidž pristupačne i gostoljubive mediteranske zemlje.
(Telegraf Biznis/Dnevno)