On je ubedljivo najbogatiji Nemac "težak" 39,6 milijardi dolara: Car PAKETA sa nacističkim porodičnim nasleđem
Sumirano
- Klaus-Mihail Kine je najbogatiji čovek u Nemačkoj sa bogatstvom od 39,6 milijardi dolara.
- Kine ima značajne investicije u kompanijama kao što su Lufthansa, Hapag-Lloyd i Deutsche Bank.
- Tokom nacističkog režima, kompanija je profitirala od konfiskacije imovine nemačkih Jevreja.
Ako ste ikada naručili paket koji je stigao iz drugog dela sveta, vrlo je moguće da vam je na tom putu pomogao jedan čovek - i to nesvesno. Njegovo ime je Klaus-Mihail Kine, on je najbogatiji čovek u Nemačkoj, i ima oko 39,6 milijardi dolara u džepu – dobro, ne bukvalno u džepu, ali shvatate poentu.
Ovaj neupadljivi multimilijarder, koji živi u Švajcarskoj, vodi imperiju Kine + Nagel, jednu od najvećih svetskih logističkih kompanija. Kada treba da se nešto pošalje, preveze, istovari ili ukrca – velike su šanse da je njegov potpis negde na dokumentaciji.
Od porodične firme do svetskog giganta
Kine je rođen 1937. godine u Hamburgu, a porodični posao nasledio je iz druge generacije. Njegov otac, Alfred Kine, nasledio je firmu od osnivača, a Klaus-Mihail ju je transformisao u globalni lanac logističkih čvorišta.
Kompanija danas zapošljava skoro 80.000 ljudi u više od 100 zemalja. Dakle, kada vam sledeći put stigne pošiljka iz Kine za samo tri dana, setite se da postoji verovatnoća da ste i vi (barem simbolično) doprineli njegovoj milijardi.
Novac stiže... u kontejnerima
Kine ne zarađuje samo na paketićima. Njegove investicije uključuju ozbiljne udela u kompanijama kao što su Lufthanza (avioprevoz), Hapag-Lojd (pomorski transport) i Dojče bank. Samo od dividendi je u 2024. i 2025. inkasirao preko 8,5 milijardi evra.
Zamislite da vam svaki put kad neko digne paket - kapne koji milion. To je otprilike njegov model poslovanja.
"Nisam nacista... bio je to samo moj otac"
Ali nije zlato sve što sija, posebno kada je reč o porodičnom nasleđu. Tokom nacističkog režima, Kine + Nagel je bio deo akcije "M-Aktion" – masovne krađe imovine od nemačkih Jevreja. Firma je profitirala od konfiskacije i transporta umetničkih dela, nameštaja i ličnih stvari iz domova onih koji su bežali ili su odvedeni u logore.
Klaus-Mihail je naručio istorijsku studiju o ovom periodu, ali je . gle čuda - nikada nije objavio. Na pitanje zašto, kratko je rekao:
„Moj otac nije bio nacista.“
Pa, možda nije bio član partije, ali logistika očigledno nije stajala u mestu ni tada.
Filantrop sa selektivnim sećanjem
Zanimljivo je da Kine ne beži od javne uloge filantropa - njegova fondacija godišnje donira milijarde švajcarskih franaka u obrazovanje i nauku. Takođe je pokretač Kine logističkog univerziteta u Hamburgu.
Planirao je da donira 330 miliona evra za novu operu, ali je projekat naišao na otpor javnosti kada je podsetila na porodične veze s nacističkim režimom. Hamburžani su, očigledno, smatrali da je kulturna scena mogla i bez logističke senke iz prošlosti.
Ne voli zeleni talas, ali voli da ulaže
Politički je konzervativan - ne voli Roberta Habeka, nemačkog ministra zelene agende, i smatra da bi Fridrih Merc (vođa demohrišćana) bio bolji kancelar. Ponekad je teško reći da li govori kao biznismen, patriota ili samo neko ko ne voli bicikliste.
Klaus-Mihail Kine je kombinacija nemačke discipline, švajcarske preciznosti i porodične istorije koja nije baš za udžbenik. I dok zarađuje milijarde od robe koja putuje svetom, njegov ugled kod kuće povremeno zaluta u – istorijsku zadršku.
Ali jedno je sigurno - kada govorimo o logistici, moći i novcu, njegovo ime je ispisano krupnim slovima, na vrhu kontejnera koji stiže upravo sada.
(Telegraf Biznis)