HOROR ODMOR! Ženi tražili novac kako bi je oslobodili iz zaglavljenog lifta: U sobi je sačekala JEZIVA PORUKA

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto-ilustracija: Printskrin: Youtube/ Al Jazeera Balkans, Shutterstock

Zamislite da stignete umorni na letovanje, otvorite vrata apartmana, a na klima-uređaju vas dočeka kartica sa tajmerom koji odbrojava 8 sati - i upozorenje: "NE DIRAJ!" Upravo to se dogodilo jednoj hrvatskoj turistkinji, koja se požalila u Fejsbuk grupi. Vlasnik apartmana joj je ograničio korišćenje klime, a komentari ispod objave brujali su od ljutnje - mnogi su rekli da su iznajmljivači postali pohlepni i da će „uskoro za rukav vući turiste na magistrali“.

Jedan drugi iznajmljivač komentarisao je:

- Ovo prvi put čujem, stvarno neviđena glupost.

Klima se dodatno naplaćuje - i do 8 evra dnevno

Ova turistkinja nije usamljena. Sve više gostiju se žali da im u apartmanima klima nije uključena u cenu, već se naplaćuje posebno – u nekim slučajevima čak 8 evra dnevno.

Ali ni tu se ne završava. Neki hoteli dodatno naplaćuju i ležaljke pored bazena i plaže – prosečno 20 evra za dve ležaljke i suncobran, dok se svaka dodatna ležaljka plaća još 10 evra.

"Proveravali su me svaki dan da li sam platila ležaljke"

Jedna žena iz Hrvatske ispričala je da je u hotelu u Zadru, koji je platila više od 250 evra po noći, svakog dana više puta proveravano da li je platila korišćenje ležaljki:

- Sedim sa decom kraj bazena, a svakih dva do tri sata dolazi mladić da proveri da li sam platila. Bili su ljubazni, ali to je sramota. Te ležaljke bi morale biti uključene u cenu sobe.

Slične priče i u inostranstvu

Ne žale se samo turisti u Hrvatskoj. Victoria Holtz iz Hjustona ispričala je kako joj klima nije radila u hotelu na Floridi, a kada se požalila, rekli su joj da može da pređe u bolju sobu - ali uz doplatu od 120 dolara po danu.

- Osećala sam se kao talac. Nije bilo izbora - morala sam da platim.“

U drugom hotelu, u Južnoj Americi, osoblje joj je tražilo 25 dolara da je puste iz zaglavljenog lifta!

Hoteli traže načine da nadoknade prihode

U SAD-u je dugo trajala rasprava o tzv. „resort fee“ – dodatnim naknadama za stvari poput novina, flaširane vode ili korišćenja teretane. Nakon intervencije države, hoteli sada moraju jasno da prikažu sve dodatne troškove unapred.

Ali, pošto su mnogi izgubili deo prihoda, sada smišljaju nove načine da to nadoknade – pa naplaćuju čak i ono što se ranije podrazumevalo.

Voda, Wi-Fi i čaj – sve se plaća?

Stručnjaci kažu da bi osnovne stvari kao što su pouzdan Wi-Fi, voda, peškiri i dnevno čišćenje morale biti uključene u cenu. Međutim, mnogi gosti su šokirani kada saznaju da moraju da doplate i za vodu, čaj, kafu, pa čak i za parking – čak i osobe sa invaliditetom.

Britanac Andy Ellis, direktor jedne firme, ispričao je da mu je hotel u Glazgovu naplatio mleko, šećer i kesicu čaja.

- Bio sam zapanjen. Nisam mogao da verujem da su mi to naplatili.

(Telegraf Biznis/Dnevno)