Dubrovčanin u svojoj kući otvorio javni WC: Zbog ovih pet reči svi se čude

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

U Dubrovniku, gradu koji leti "puca po šavovima" zbog ogromnog broja turista, stanovnici su našli originalan način da iskoriste haos - otvaraju privatne WC-e u sopstvenim kućama.

Na jednoj od fotografija koju je objavio "Dubrovački vesnik", vidi se kućni ulaz u Ulici između Polača, sa natpisima koji upućuju na toalet za žene (levo) i muškarce (desno), kao i upozorenje na engleskom: „Do not use without permission“ (Ne koristite bez dozvole). Iako se ne zna da li se korišćenje naplaćuje, kako izgleda unutrašnjost ni kako se tačno dobija „odobrenje“, jasno je da su stanari prepoznali tržišnu nišu.

Zvanični javni WC-i - 1 evro ili besplatno

Gradsku sanitarnu infrastrukturu u Dubrovniku inače održava javno preduzeće „Čistoća d.o.o.“, koje upravlja toaletima na više lokacija: Peskarija, Pile, Ploče, pijaca u Lapadu i park Luja Šoletića u Gružu.

Kako kaže direktorka firme Mihaela Mikulandra, javni WC-i na Pilama, Pločama i Peskariji rade 24 sata dnevno, tokom cele godine, a cena korišćenja je 1 evro. Moguće je plaćanje kovanicama ili karticom. Zahodi na pijaci Lapad i u parku Gruž su besplatni i dostupni tokom dana.

Privatni zahodi - praksa iz sveta

U mnogim državama, privatni WC-i nisu ništa novo. Na železničkim stanicama, pumpama, aerodromima i tržnim centrima širom sveta, uobičajeno je da korišćenje toaleta naplaćuju privatne firme, koje imaju koncesije i odgovaraju za higijenu. Neretko su upravo ti zahodi čišći i moderniji od javnih, jer je svaki korisnik – potencijalna zarada.

U Hrvatskoj, restorani, kafići, pumpe i plaže uglavnom koriste ugovorene firme za čišćenje sanitarija. Ipak, svaki pojedinac koji želi da otvori toalet za javnost mora da ispuni stroge sanitarne i tehničke uslove i pribavi potrebne dozvole.

Za sada nije poznato da li je kućni WC iz Ulice između Polača zvanično registrovan ili se radi o lokalnoj inicijativi "na crno". Ali jedno je jasno: kad gradska infrastruktura ne može da isprati broj turista, snalažljivost građana dolazi do izražaja - čak i kad je "nužda" u pitanju.

(Telegraf Biznis/Dnevno)