Jedno pitanje konobaru u restoranu na Jadranu izazvalo haos: "Bio je zgrožen!"

V. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto-kolaž: Shutterstock

Jedna gošća iz Zagreba podelila je svoje iskustvo iz primorskog restorana, koje ju je, kako kaže, nateralo da razmisli o iskrenosti u ugostiteljstvu. Iako obrok nije bio loš, problem je nastao kada je shvatila da ono što je naručila verovatno nije ono što je zaista posluženo. Ova situacija, koja se dogodila tokom letovanja na Jadranu, pokrenula je pitanje: da li gosti u restoranima zaista znaju šta jedu?

- Ovo leto provela sam na Jadranu, u jednom od onih malih, slikovitih primorskih mesta koja izgledaju kao da su ispala iz razglednice. More kristalno, vazduh miriše na borove, ljudi srdačni. A onda – gastronomsko iznenađenje - započinje Josipa za portal Dnevno.

Jedne večeri odlučila je da se počasti klasičnim morskim jelom – lignjama na žaru i blitvom sa krompirom. Tanjir je, kako kaže, izgledao savršeno – lepo serviran, lignje rumeno pečene, prilog zelen i obećavajući. Ali već prvi zalogaj izazvao je sumnju.

- Blitva? Teško. Ukus je bio potpuno drugačiji. I to ne suptilno, već izrazito prepoznatljiv. To nije bila blitva. Bila je to kopriva. Znam to jer obožavam koprivu, često je sama berem i pripremam, i vrlo dobro poznajem razliku. Blitva je blaga, neutralna. Kopriva je zemljanija, punijeg i specifičnog ukusa - objašnjava.

Zbunjeno, ali uljudno, obratila se konobaru: "Izvinite, da li je ovo možda kopriva, a ne blitva?"

Reakcija je, kaže, bila neočekivano oštra, gotovo kao da je pitala da li je u tanjiru otrov.

- Sa zgražavanjem je kategorički negirao, tvrdeći da je u pitanju blitva i ništa drugo. To me nateralo da se zapitam: zašto se kopriva doživljava kao nešto sramotno, manje vredno? Pa to nije korov! Naprotiv, kopriva je nutritivno bogatija od blitve, puna je gvožđa, vitamina i ukusa. I znate šta? Da su mi rekli da su lignje poslužene uz koprivu s krompirom, naručila bih to sa oduševljenjem - kaže Josipa.

Naglašava da kopriva nije problem. Problem je što je, kako veruje, namerno predstavljena kao nešto drugo.

- Zamislite da neko ne voli koprivu, da je alergičan, ili da jednostavno želi da zna šta jede. Koliko se često gostima poslužuju namirnice drugačije od onih koje su naručili, pod pretpostavkom da 'ionako neće primetiti'? Ili još gore – da to 'nije važno'? - kaže.

Iako joj to iskustvo, kako kaže, nije pokvarilo odmor, ostavilo je gorak utisak.

- Ovo iskustvo me podstaklo da razmislim o poverenju koje kao gosti dajemo ugostiteljima. Kada sednemo za sto, očekujemo pošten odnos – ne samo da nas nahrane, već i da budu iskreni u vezi s onim što nude. Jer ako već ne znaš razliku između blitve i koprive, možda ćeš progutati i priču da je to isto. Ja nisam - zaključuje.

(Telegraf Biznis)