Plaćali prozor, dobili zid: Više od MILION putnika podnelo tužbu protiv američkih avio-kompanija
Delta Erlajns i Junajted Erlajns našli su se u problemima nakon što su putnici u utorak podneli tužbe tvrdeći da su dodatno plaćali za sedišta pored prozora, a umesto toga završili pored zida.
Predložene kolektivne tužbe podnete su protiv Junateda u federalnom sudu u San Francisku, a protiv Delte u federalnom sudu u Bruklinu u Njujorku. Tužbe traže nadoknadu od više miliona dolara za više od milion putnika kod svake aviokompanije.
Sedišta bez prozora
Prema tužbama, neki avioni Boing 737, Boeing 757 i Airbus A321 imaju sedišta koja bi normalno bila pored prozora, ali ih nema zbog postavljanja ventilacionih kanala, električnih instalacija ili drugih komponenti.
Putnici tvrde da Delta i Junajted ne obaveštavaju o ovim sedištima prilikom rezervacije, za razliku od konkurenata poput Alaska Erlajns i Amerikan Erlajns, iako se ponekad naplaćuju desetine ili čak stotine dolara za njih.
Ljudi kupuju sedišta pored prozora iz različitih razloga – da bi smanjili strah od letenja ili mučninu, zabavili dete, uživali u dodatnom svetlu ili posmatrali pejzaž.
- Da su putnici znali da su sedišta koja kupuju bez prozora, ne bi ih izabrali a kamoli platili dodatno - navodi se u tužbi protiv Junajteda, dok tužba protiv Delte sadrži sličan tekst.
Pomoćne usluge i dodatni prihodi
Delta sa sedištem u Atlanti i Junajted iz Čikaga još nisu komentarisali slučaj. Dodatni prihodi od odabira sedišta, taksi za prtljag, pristup salonima i drugih usluga pomažu aviokompanijama da zarađuju više dok zadržavaju niže osnovne cene karata.
Informacije putem sajtova i odgovornost aviokompanija
Putnici mogu koristiti sajtove poput SeatGuru da provere prednosti i nedostatke specifičnih sedišta, uključujući i ona bez prozora. Advokat Karter Grinbaum, čija firma vodi obe tužbe, rekao je da dostupnost informacija preko trećih sajtova ne oslobađa Deltu i Junajted od odgovornosti, prenosi NBC Njuz.
- Kompanija ne može pogrešno predstavljati karakteristike proizvoda koje prodaje, a zatim se pozivati na recenzije trećih strana da bi tvrdila da je kupac trebao znati da mu se laže - izjavio je Grinbaum.
(Telegraf Biznis)