Čovek poludeo zbog onoga što su mu uradili na carini: "Pa zar ih stvarno nije briga?"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Uprava carina

Hrvatska carina i njeni službenici našli su se na meti kritika jednog korisnika Reddita koji je u dužoj objavi podelio svoje neprijatno iskustvo.

- Pozdrav svima. Ovo je pre svega izbacivanje frustracije zbog nesposobnosti ljudi na carini. Naručio sam iz Engleske dres jednog fudbalskog kluba kao poklon bratu za rođendan. U narudžbini sam platio i poštarinu i carinu, jer je prelazilo vrednost carinjenja. Posle dve nedelje, dresa još nema, proverim i vidim da su ga „legende“ sa carine poslale nazad u Englesku. Niko me nije pozvao, poslao mejl ili poruku, ništa. Nisu me obavestili da je paket stigao, niti šta treba da uradim da ga preuzmem - napisao je korisnik.

Kako je dodao, ceo dan je pokušavao da dobije carinu na broj telefona 01 6511 662, ali bez uspeha. – Kako je moguće da su toliko nesposobni? Da li ih samo nije briga ili su stvarno toliki idioti? – pita se on.

"Ponovo naplate carinu, pa tek onda vraćaju"

Njegova objava izazvala je niz reakcija drugih korisnika, koji su podelili svoja iskustva.

- Redovno naručujem knjige iz Engleske preko Ebaya. Platim odmah i dostavu i carinu, ali naši na carini svaki put ponovo obračunaju carinu, i to po stopi od 25 odsto, iako knjige spadaju u kategoriju sa 5 odsto. Onda moram da šaljem dokaze, papire, zahtev za ponovnim carinjenjem. To ume da traje i po dve nedelje. Zadnji put su mi posle žalbe čak izračunali carinu četiri puta veću od prvobitne. I nemaš izbora – ili platiš, ili odbiješ paket i vraća se nazad - požalio se drugi korisnik.

"Više ih ni ne zovem"

Treći se nadovezao rečima da je komunikacija sa carinom i poštom besmislena:

- Imaš dva broja telefona, jedni kažu da zoveš druge, drugi kažu da to nije njihova nadležnost. Jednom sam zvao pet-šest puta čas jedne, čas druge, i uvek iste dve žene ponavljaju isto. Više ne zovem, nema svrhe - naveo je.

Oštriji komentari nisu izostali:

- Ne postoji ljudsko ili božansko opravdanje za postojanje carine - napisao je jedan korisnik.

- Naručivao sam filmove iz Engleske i uvek mi naplate neku izmišljenu carinu, iako sam već platio PDV online. Onda moram da platim ponovo, pa da šaljem račun prodavcu i čekam povraćaj novca. Samo me zanima da li se oni kasnije natežu s carinom ili sami snose gubitak - napisao je drugi.

- Ja to iz inata ne bih radio, ne želim da im dajem još jedan dinar, pa makar izgubio paket - dodao je još jedan u raspravi.

Diskusiju je na kraju neko ironično zaključio:

- Nebo je plavo, a političko kadroviranje ne funkcioniše.

(Telegraf Biznis/Dnevno)