Vozači u panici: Čak 47 evra za 15 minuta, mala greška u unosu tablica može da vas košta pravo bogatstvo
U Nemačkoj sve je više pritužbi vozača na privatne operatere parkirališta, pokazuje anketa Nemačke novinske agencije (dpa) sprovedena među potrošačkim centrima pojedinih saveznih država.
Najveće kritike odnose se na nejasna pravila, visoke kazne i lošu korisničku podršku, posebno na parkiralištima bez rampi koja koriste automatsko prepoznavanje registarskih tablica.
Visoke kazne zbog malih grešaka
Primer sa glavnog kolodvora u Hanoveru pokazuje problem: vozačica je koristila 15 minuta besplatnog parkiranja, a pošto je aparat pokazivao “0 evra”, otišla je s parkirališta bez plaćanja – iako je vreme već isteklo. Ubrzo je dobila kaznu od 47 evra. Mnogi potrošači ovakvu praksu smatraju neosnovanom i bezobraznom.
Oliver Buttler iz Potrošačkog centra Baden-Virtemberg ističe: „Privatno upravljanje parkiralištima postalo je sve veća tema poslednjih godina. Često se uključuju i inkasne agencije, iako pravno to nije uvek dozvoljeno. Kazne brzo mogu da dosegnu trocifrene iznose.“
Peter Lassek iz Potrošačkog centra Hesena dodaje: „Na privatnim parkiralištima može biti skuplje nego na javnim. Ipak, kazne moraju biti primerene.“ Mnoge pritužbe odnose se i na nepregledna pravila, ali i na visoke iznose čak i kada je parkiranje plaćeno.
Problemi s potvrdom i greškama pri unosu tablica
Još jedan čest problem je nedostatak potvrde o plaćanju sa automata, što otežava podnošenje prigovora. Takođe, greške pri unosu registarskih oznaka često dovode do naplate kazni.
Operateri se brane
Kompanije koje upravljaju parkiralištima odbacuju kritike. Prema Mobility Hubu, 99,5–99,8% parkiranja prolazi bez problema, a problemi nastaju gotovo isključivo zbog grešaka vozača. Park & Control i Wemolo naglašavaju da kazne izdaju samo kod jasno dokumentovanih prekršaja.
Neke trgovačke lance, poput Lidla i Kauflanda, već su reagovale na pritužbe i revidirale ili raskinule ugovore s privatnim operaterima.
Saveti za vozače
Potrošačke udruge savetuju vozače da čuvaju potvrde o plaćanju i fotografišu znakove i situaciju na parkiralištu. Ako dobiju nejasan ili previsok račun, preporučuje se da potraže pravni savet – na primer, u lokalnoj potrošačkoj udruzi.
(Telegraf Biznis/Fenix)